نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 16:21

اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل از اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام سرش خیاوی بعدازظهر امروز در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته ۱۵۲ هزار متر مربع عملیات لکه گیری ورفع چاله توسط راهداران در محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام شده اظهار کرد:در این مدت راهداران ۶۲ هزار متر مربع قشر رگلاژی ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۶۱۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه اصلاح و بازسازی شده افزود: راهداران ۲ هزار و۶۰۰ متر مربع از راه‌های آسفالته را درزگیری انجام داده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل بیان کرد: در ۴ ماهه گذشته، بیش از ۸ هزار مترمکعب عملیات شن‌ریزی در راه‌های شنی وشانه راه شهرستان اردبیل انجام شده و در مدت یاد شده راهداران ۷ هزار و ۳۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام داده‌اند.

خیاوی در مدت یاد شده از تسطیح حدود ۲هزار کیلومتر از حریم راه شهرستان اردبیل خبرداد و گفت: در این مدت ۶۲۰ کیلومتر از راههای شنی این شهرستان تسطیح و رگلاژ شده است.

وی تشریح کرد: تنقیه و لایروبی ۴ دستگاه از پل ها ،تعمیرات  ۲ دستگاه ابنیه فنی و پل‌ها، زهکشی و دریواسیون پل‌های بزرگ به حجم ۳۰۲۰۰ مترمکعب، بازگشایی ۵۱ دستگاه آبچگان پل‌ها، تعمیر ۳۵۴ شاخه از گاردریل‌های آسیب دیده، اصلاح و رنگ آمیزی ۳۰۴ عددسرعت کاه آسفالتی و تهیه و نصب ۱۶۰ عددبازتاب ایمنی از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در ۴ ماهه گذشته به ایجاد ۵۲۳ عدد دپوی خاکی در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۶ مورد از رمپ های ورودی و خروجی شهرستان اردبیل توسط راهداران ایمن سازی و ۳۰عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز نیزانسداد شده است.

خیاوی با بیان اینکه راهداری شهرستان اردبیل ۱۲۶ کیلومتر بزرگراه، ۲۰کیلومتر راه اصلی و شریانی و ۴۷ کیلومتر راه فرعی پرترافیک ( اردبیل – آبی بیگلو ، اردبیل - کورائیم، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر)  دارد گفت: این شهرستان به دلیل دارا بودن ۵۵ کیلومتر راه‌های توریستی از جمله سردابه و ارجستان، آلوارس، پیست اسکی و جاده دریاچه نئور وهم‌چنین وجود بیش از ۳۶۹.۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۵۰ کیلومتر راه شوسه شنی و ۸۲ کیلومترخاکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430862

مهمترین اخبار ایران و جهان: