نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 12:35

استقرار ۷ بیمارستان و درمانگاه در مرز خسروی

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از استقرار هفت بیمارستان و درمانگاه در مرز خسروی برای ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین خبر داد.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیاده روی عظیم اربعین از هفته آینده آغاز خواهد شد و ما استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی را برای ارائه خدمات لازم به زائران از اواخر هفته آینده با تمام توان خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای حفظ سلامت زائران اربعین حسینی که وظیفه اصلی ما محسوب می‌شود در نقطه صفر مرزی و پایانه خسروی تعداد هفت بیمارستان و درمانگاه مستقر خواهند شد و برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین آمادگی کامل داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر این اساس ۲ بیمارستان صحرایی شامل یک بیمارستان ارتش در نقطه صفر مرزی و یک بیمارستان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان در سه راه نصر آباد را با امکانات کامل راه اندازی خواهد شد.

محمدی بیان کرد: علاوه بر این پنج درمانگاه هم توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرز خسروی مستقر خواهد شد که به فواصل مختلف و با هدف پوشش درمانی زائران در نقاط پر ازدحام تردد زائران در مرز خسروی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال نیز بحث گرمازدگی را داریم علاوه بر فراهم ساختن امکانات لازم درمانی و از جمله اتاق سرد، تمام تجهیزات لازم، سرم و داروهای مورد نیاز برای حفظ سلامت زائران و خدمات رسانی به زوار عزیز اربعین حسینی (ع) به بهترین نحو ممکن در نقطه صفر مرز خسروی فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین تعداد ۲ فروند بالگرد آمبولانس و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات لازم در مسیر مستقر هستند.

محمدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تمام تمهیدات لازم در برگزاری پیاده روی عظیم اربعین و تردد زائران از مرز خسروی اندیشیده شده و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی به زائران به بهترین نحو ممکن انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436718

مهمترین اخبار ایران و جهان: