نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 12:18

انگلیس: کره‌شمالی به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه انگلیس از کره‌شمالی خواست تا به میز مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد پیونگ یانگ باید به گفتگو بر سر خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره بازگردد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است که پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی در ۱۸ ژوئیه نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است. پرتاب های غیرقانونی موشک های بالستیک به صلح و امنیت شبه جزیره کره آسیب می زند. انگلیس به اعلام این موارد نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه انگلیس در ادامه افزود: از کره شمالی می خواهیم به گفتگو بازگردد و گام های معتبری در راستای خلع سلاح هسته ای بردارد.

گارد ساحلی ژاپن پیش از این اعلام کرد که پیونگ یانگ روز سه‌شنبه دو موشک بالستیک آزمایش کرد و هر دو موشک پس از شلیک، ظاهراً در آب‌های بین‌المللی دریای ژاپن فرود آمد.

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته، خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش یک موشک بالستیک جدید دیگر از نوع «هواسونگ – ۱۸» خبر داد.

این تازه‌ترین آزمایش موشکی توسط پیونگ یانگ در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن با اقدامات تحریک‌آمیز خود و استقرار زیردریایی هسته‌ای خود در سواحل کره جنوبی تنش‌ها علیه پیونگ یانگ را افزایش داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374818

مهمترین اخبار ایران و جهان: