نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 16:13

تاسوعا و عاشورای حسینی الهام بخش است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی همواره الهام بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: تاسوعا و عاشورای حسینی همواره الهام بخش بوده و انقلاب اسلامی ما با الگوگیری از عاشورای حسینی و ایستادگی حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش در مقابل حکومت یزید، به پیروزی رسید.

امام جمعه دیر با بیان اینکه عاشورا فرصت کم نظیری است که باید در ابعاد مختلف از آن بهره برداری کنیم، عنوان کرد: سید و سالار شهیدان را الگوی خود قرار دهیم.

وی با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلام در کشور، گفت: نمازهای جمعه سنگری در دفاع از اسلام، نظام و حقوق مردم است.

حسینی بیان کرد: در سنگر نمازجمعه علاوه بر مسائل عبادی و سیاسی، موضوعات تربیتی و فرهنگی و مسائل اخلاقی هم مطرح می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با هم افزایی همه دستگاه‌ها و نیروها به ویژه نسل جوان بتوانیم از ظرفیت عظیم سنگر نمازجمعه در راستای اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم قدم برداریم.

امام جمعه دیر با تاکید بر تلاش همه دستگاه‌ها در تقویت جایگاه نمازجمعه، خاطرنشان کرد: یکی از نیازها و دغدغه‌های اصلی ما و مردم تأمین وسیله ایاب و ذهاب نمازگزارانی است که در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند و انتظار داریم دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه همکاری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405818

مهمترین اخبار ایران و جهان: