نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 08:44

کشف ۲۸ میلیارد ریال ارز قاچاق در کنگاور

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف ۲۸ میلیارد ریال ارز قاچاق توسط ماموران ایست و بازرسی شهید زنگنه شهرستان کنگاور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی شهید زنگنه شهرستان کنگاور حین کنترل خودروهای عبوری در محور کرمانشاه-همدان به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و بلافاصله خودرو را جهت بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: با تیزهوشی ماموران در بازرسی از وسایل همراه یکی از مسافران خودرو ۵۸۲ قطعه انواع اسکناس و ارز خارجی قاچاق شامل دلار، یورو و کرون به ارزش تقریبی ۲۸ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان  کرمانشاه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده‌، برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل و اعتراف وی به 45 فقره سرقت خبر داد. 

جاویدان اظهار کرد: پس از وقوع چند فقره سرقت منزل در شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پرونده در بررسی‌های خود دریافتند، سرقت‌های مذکور توسط اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت انجام گرفته است که در این راستا با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرکرده باند شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

جاویدان خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات انجام شده در پلیس آگاهی به ارتکاب ۴۵ فقره سرقت منزل در شهر کرمانشاه با همدستی ۲ نفر از دوستان خود اعتراف کرد که دستگیری همدستان وی نیز در دستور کار ماموران پرونده قرار دارد.

رییس پلیس استان کرمانشاه افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارق دستگیر شده تعدادی از اموال مسروقه از جمله چند تخته فرش، چند دستگاه تلویزیون، تعدادی وسایل تزئینی منزل، لوازم آشپزخانه و... کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به شناسایی مال باختگان و تحویل اموال به آن‌ها از معرفی سارق دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060089

مهمترین اخبار ایران و جهان: