نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 16:31

رشد ۵ درصد کشت گندم در خوزستان

اهواز- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سطح کشت گندم آبی و دیم در استان به میزان ۵۷۹ هزار هکتار گزارش شده است که نسبت به سال زراعی قبل، رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به افزایش پنج درصدی سطح زیر کشت گندم آبی نسبت به سال زراعی قبل در خوزستان اشاره کرد و افزود: امسال سطح زیر کشت این محصول از ۳۹۳ هزار هکتار در سال ۱۴۰۰ به ۴۱۵ هزار هکتار رسیده است.

وی، وضعیت کشت گندم به صورت دیم را مطلوب توصیف کرد و گفت: طرح مهمی با همکاری ستاد اجرایی امام خمینی در در حال اجرا است و ۱۰۰ هزار هکتار از این مزارع زیر کشت گندم، جو، کلزا، نخود، عدس، گیاهان دارویی و علوفه‌ای می‌روند.

سیداحمدی ادامه داد: این طرح از سال قبل اجرایی شده و در این مدت توانستیم زراعت گندم و جو در مناطق دیم استان خوزستان توسعه دهیم، ضمن اینکه سایر گیاهان از جمله؛ عدس، نخود، گیاهان دارویی و همچنین کلزا نیز کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به وجود ۲ طرح مهم در کشت گندم دیم در استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال توانستیم با استفاده از تسهیلات بانکی با بهره ۴ درصد، ۱۲۲ دستگاه ماشین آلات کشاورزی برای کشاورزان خریداری کنیم.

وی گفت: امسال توانستیم ۸۰ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش طرح جهش تولید در استان خوزستان را بیمه و مقام اول در کشور را کسب کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: پارسال سطح زیر کشت گندم دیم در خوزستان ۱۷۰ هزار بود، ولی امسال به دلیل تأخیر در بارندگی‌ها و بارش نزولات آسمانی از دی ماه، ۱۶۴ هزار هکتار کشت دیم در سامانه ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059001

مهمترین اخبار ایران و جهان: