نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 21:28

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای ارائه خدمات نوروزی آماده می شود

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای ارائه خدمات نوروزی آماده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز که با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نوروز سال ۱۴۰۲ به طور قطع با سال‌های گذشته تفاوت خواهد داشت و باید سفرهای نوروزی مورد توجه ویژه قرار گیرد و جدی تر از گذشته به فکر سلامت مردم در ایام نوروز باشیم.

وی افزود: متأسفانه در ایام نوروز آمار تصادفات جاده‌ای و مسمومیت‌ها افزایش می‌یابد و باید تلاش کنیم با همکاری و همدلی و با جدیت تمام، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را در حوزه‌های مختلف بهداشتی درمانی در راستای حفظ سلامت مردم در این ایام انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: انجام برنامه ریزی‌های لازم برای حضور متخصصان مقیم در بیمارستان‌ها در ایام نوروز بسیار ضروری است و علاوه بر آن با توجه به تعطیلی بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی و افزایش مراجعین در اورژانس‌های بیمارستان‌های تابعه دانشگاه باید تعداد پزشکان در این مراکز در این ایام نوروز افزایش یابد.

محمدی بیان کرد: رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستانها با هماهنگی معاونت غذا و دارو در پنج روز اول تعطیلات نوروز تعداد داروخانه‌های شبانه روزی فعال را برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان افزایش دهند.

وی ادامه داد: همچنین برای چهارشنبه آخر سال نیز باید آمادگی لازم را داشته باشیم، متأسفانه سال گذشته گزارش‌هایی از قطع عضو و سوختگی در اثر بی احتیاطی و سهل انگاری شهروندان داشتیم و در این زمینه همکاران اورژانس باید آمادگی لازم را داشته باشند و معاونت بهداشتی نیز در خصوص ارائه آموزش‌های مورد نیاز و فرهنگ سازی به صورت جدی اقدام کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062045

مهمترین اخبار ایران و جهان: