نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 10:37

تدوین برنامه های معارف صدا و سیمای اردبیل ویژه ماه رمضان

اردبیل- برنامه های معارف صدا و سیمای اردبیل ویژه ماه رمضان با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل تدوین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده صبح سه‌شنبه در جلسه تدوین برنامه‌های مناجات خوانی برنامه‌های سحری ماه رمضان صدا و سیمای اردبیل در سخنانی گفت: شورای عالی سیاست گذاری ستایشگران زیر نظر تبلیغات اسلامی در استان اردبیل به عنوان یک مجموعه بالادستی به راهبری فعالیت مادحین و ستایشگران می‌پردازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: استان اردبیل به لحاظ کثرت مداحان، محور جریان مداحی در کشور است و مداحان شاخص و توانمند در این استان فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: انتخاب مداحان برای برنامه‌های خاص در برنامه‌های صدا و سیما باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اهمیت افکار عمومی در جامعه و کثرت مخاطبان برنامه‌های شبکه استانی از مناطق دیگر کشور، لذا بایستی مداحان فاخر در صدا و سیما به ارائه برنامه‌های مداحی، مولودخوانی و مناجات خوانی بپردازند.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: استعدادهای شناخته شده در مسابقه «حسین نواسی» نیز ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای برنامه در صدا و سیما هستند تا با این امر بتوانیم به نسل جوان محوریت بخشیم و از گرایش نوجوانان به سمت برنامه‌های مداحی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی استفاده کنیم.

تدوین برنامه های معارف صدا و سیمای اردبیل ویژه ماه رمضان

در ادامه محمد حسن پستی معاون صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در سخنانی به آمادگی رسانه استانی برای همکاری با تبلیغات اسلامی در انتخاب مناجات خوانان برای ماه رمضان اشاره کرد و افزود: یکی از زیبایی‌های برنامه‌های ماه رمضان، مناجات خوانی و جلوه‌های سحری است که باید برای مخاطب دلنشین بوده و با معنویت همراه باشد.

وی نگاه رسانه را نگاه انسجام بخشی در مناطق مختلف استان عنوان کرد و گفت: دعوت از مداحان جوان و نوجوان برای حمایت از استعداد آنها و نیز دعوت از پیشکسوتان و مداحان شهرستانی می‌تواند در ایجاد ارتباط گسترده با مخاطبان مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه که با حضور رئیس کانون مداحان و جمعی از مداحان شاخص استان اردبیل برگزار شد، مقرر شد برنامه‌های مناجات خوانی و مداحان پیشنهادی برای برنامه‌های ماه رمضان در جلسات آتی معرفی و برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم در اجرای شایسته این برنامه‌ها انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062789

مهمترین اخبار ایران و جهان: