نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 09:00

باران در گلستان باعث اختلال و کندی تردد شد

گرگان- بارش شدید باران در گرگان و سایر مناطق گلستان باعث آبگرفتگی برخی مناطق شد و مشکلاتی را برای تردد شهروندان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، رعد و برق و بارش شدید باران که از عصر روز گذشته (دوشنبه) از روستاهای کوهپایه ای بندرگز در غرب گلستان آغاز شد؛ به سرعت در شهرهای دیگر استان ادامه یافت شد و باعث لغزندگی معابر بین شهری و درون شهری به ویژه در شهر گرگان شد.

این بارش‌های شدید آبگرفتگی و همچنین ترافیک خودرویی سنگینی در گرگان ایجاد و آمد و شد شهروندان را با اخلال مواجه کرد.

در برخی از نقاط شهر گرگان هم جداول و مسیرهای آب‌رو کنار خیابان، مملو از آب شده و عبور شهروندان از عرض خیابان‌ها را سخت کرده بود.

معاون هواشناسی استان گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: با گسترش سامانه بارشی احتمال رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، پدیده مه و تگرگ در برخی نقاط استان در استان اتفاق افتاد.

محمد کردجزی تصریح کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی برخی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و برخورد صاعقه از دیگر مخاطراتی است که در پی ناپایداری جوی روزهای آینده برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: به علت اختلال در سامانه جمع آوری اطلاعات باران سنجی، میزان کمینه و بیشنیه بارش‌ها متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

اما وی با تماس تلفنی با برخی ایستگاه‌های باران سنجی شرق گلستان، اطلاعاتی را برای خوانندگان مهر ارائه کرد.

به گفته وی بیشترین بارش‌ها تا شامگاه دوشنبه در شرق گلستان ثبت شده و چنارلی ۲۹.۵ میلی متر، ترناولی ۲۰، گلیداغ ۲۰، ساری قمیش ۲۵ میلی متر بارندگی را تجربه کردند.

استان گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۲ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در دو سامانه پایش گرد و غبار، دو سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و دو گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182145

مهمترین اخبار ایران و جهان: