نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 13:28

چرخ‌های توسعه کشور بر مدار تلاش کارگران می‌چرخد/ قیمت تضمینی گندم اصلاح شود

امام جمعه موقت سنندج گفت: چرخ‌های توسعه کشور بر مدار تلاش کارگران می چرخد و توجه به این قشر تاثیرگذار از سوی مسئولان امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیدمحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج با تبریک هفته کارگر، اظهار کرد: چرخ‌های توسعه کشور بر مدار تلاش کارگران می چرخد و توجه به این قشر تاثیرگذار از سوی مسئولان امری ضروری است.

وی در ادامه توجه به قیمت گندم را ضروری دانست و گفت: قیمت تعیین شده برای گندم خیلی پایین است این قیمت برای کشاورزان که جز جامعه کارگری هستند صرفه اقتصاد ندارد.

ماموستا حسینی تصریح کرد: از مسئولان و متولیان این حوزه انتظار داریم که در زمینه اصلاح قیمت گندم در کشور ساز و کارهای لازم را بیندیشند تا تولید برای کشاورز ما صرفه اقتصادی لازم را داشته باشد.

وی در بخش اولیه خطبه‌ها عنوان کرد: تاریخ، تجربه و علم ثابت کرده که غیر از اختیارات خود انسان رفاقت نقش مهمی در تربیت و پرورش شخصیت انسان دارد.

خطیب نماز جمعه سنندج افزود: این یک واقعیت است که انسان از رفیق خود تاثیر می‌پذیرد اگر رفیق انسان خوب باشد انسان تاثیر مثبت و اگر با فردی بد رفاقت کند تاثیر بد می‌گیرد.

وی عنوان کرد: خداوند و تبارک و تعالی انسان را نصیحت می‌کند که مراقب دوستان و رفاقت‌های خود باشید و با انسان‌های خوب و متقی دوستی و نشست و برخواست کنید.

ماموستا حسینی اظهار کرد: خداوند خطاب به حضرت داوود فرمود هرچیزی بسوزد کم ارزش می شود ولی اگر دل عبد من بسوزد به مکان لطف، رحمت و مرحمت من تبدیل می شود.

ماموستا حسینی گفت: رسول خداوند فرمود خداوند تعالی از قلب انسان های ایمان دار به عنوان ظرف خود نام می برد و قلب های باصفا را بهترین و زیباترین ظرف های خود می داند.

وی صفا و صمیمت و دوری از غل و خش را ویژگی قلب های باصفا در منظر خداوند تبارک و تعالی عنوان کرد و افزود: خداوند زیبایی ظاهری را نگاه نمی کند و این قلب انسان است که مورد توجه خداوند قرار دارد.

ماموستا حسینی با اشاره به اینکه مرکز تمام معادلات قلب است، اضافه کرد: ایمان، معاملات و زندگی انسان ها با قلب آنها استوار و برقرار است.

امام جمعه موقت سنندجافزود: سرمایه بزرگی را در ماه مبارک رمضان بدست آورده ایم نباید اجازه دهیم این سرمایه‌ها به راحتی به واسطه بی‌توجهی و سست شدن در انجام فرائض دینی و پرداختن به مسائل غیر ضروری از دست بروند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173745

مهمترین اخبار ایران و جهان: