نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:26

بدرقه باشکوه «آقاجان» / بغض شهر ترکید

بابلسر- خیابان های بابلسر مملو از جمعیتی است که با نوای شب های قدر و خطابه های آتشین آقاجان خاطره دارند و باشکوه ایستادند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دوان دوان خود را به شروع مراسم می‌رسانم، ساعت شروع از روز گذشته ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی اعلام شده بود، اما خیلی زودتر از آن مردم مناطق و شهرهای مختلف خود را به مرکز شهر رساندند تا از ایستگاه سپاه و دانشگاه مازندران، پیکر آیت الله را بدرقه کنند.

جمیعت زیادی آمده بودند تا خود را برای یک مراسم آماده کنند، خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به مرکز شهر از صبح زود برای کنترل ترافیک بسته شد و هر لحظه بر شمار افرادی که در مراسم شرکت می‌کردند، افزوده می‌شد.

اینجا همه از پیر و جوان، روستایی و شهری، زن و مرد آمده بودند تا با اقاجان وداع کنند، در بین آنها دختران و پسرانی که ظاهر شوند به اصطلاح خوب نیست، هم دیده می‌شود. از لابلای جمعیت خودم را به میان می‌رسانم، در کنار من دختران و زنان گام برمی دارند که حرف‌هایشان از آقاجان شنیدنی است.

آیت الله متواضع و حامی مردمی بود

تا چشم کار می‌کند جمعیت دیده می‌شود و به زحمت می‌توان انتهای جمعیت را دید. مداح می‌خواند و جمعیت بر سر و سینه می‌زند با بانوی کهنسال که در مراسم حضور یافته بود، با بیان اینکه آیت الله سلیمانی به داد مردم می‌رسید و باسواد و متواضع بود، افزود: ایشان همواره به فکر مردم و محرومان بوده است.

بدرقه باشکوه «آقاجان» / بغض شهر ترکید

بانوی میانسالی در حالی با تسبیح در دست ذکر می‌گفت، با بیان اینکه آیت الله سلیمانی را متأسفانه دیر شناختم، گفت: باید نسبت به معرفی سیره و منش چنین شخصیت‌هایی برنامه ریزی شود.

وی با اظهار این که با شنیدن خبر شهادت آیت الله سلیمانی بسیار متأثر شدم، افزود: آیت الله سلیمانی به هم نامی با حاج قاسم سلیمانی افتخار می‌کرد و اکنون همانند این شهید در جامعه ماندگار شده است.

شهادت لیاقت مردان بزرگ است

از لابه لای جمعیت خود را به طرف دیگر خیابان و سمت دختر جوانی می‌رسانم، قطرات اشک گونه‌هایش را خیس کرده است، می‌گوید: شهادت لیاقت مردان بزرگ و خدایی است و شهید آیت الله سلیمانی نیز لیاقت شهادت در راه خدا را داشت.

وی گفت: ایشان نقش پدرگونه ای را در استان برای جوانان داشت و باید سیره ایشان ترویج یابد.

بدرقه باشکوه «آقاجان» / بغض شهر ترکید

بانوی دیگر وارد صحبت‌هایش می‌شود، ظاهرش چادری نیست افزود: آیت الله سلیمانی جزو عالمان بزرگ و برجسته شهر و استان است و مردم منطقه با دعاهای قرآن سر او در شب‌های قدر بزرگ شده اند و خاطره دارند.

وی از حادثه و ضایعه سو قصد به آیت الله سلیمانی ابراز تأسف کرد.

مسیر چند دقیقه‌ای و چند کیلومتری میدان سپاه و مصلی بیش از سه ساعت طول کشید و مردم دیار علویان یار رهبر انقلاب را تا مصلای شهر جایی که همیشه برای مردان خطبه می‌خواند بدرقه کردند.

اینجا و در مصلای شهر، آخرین حضور آیت الله سلیمانی ثبت می‌شود، مردم منطقه خطابه‌های آتشینش را بارها و بارها در مصلای بابلسر و دیگر مناطق کشور شنیده اند و جمع شدند تا آقاجان را تا بهشت بدرقه کنند.

آئین تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید سلیمانی بعدازظهر جمعه در شهرهای قائمشهر و سوادکوه تشییع و سپس به قم منتقل می‌شود تا در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (ص) آرام گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173901

مهمترین اخبار ایران و جهان: