نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 16:37

معلمان شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: از معلمان می‌خواهیم شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با این شخصیت به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه امروز اردستان ضمن دعوت به تقوای الهی، اظهار داشت: در مواردی در قرآن کریم به انسان‌ها هشدار داده که از خواب غفلت بیدار شوند چرا که زندگی در این دنیا خلاصه نمی‌شود و یک جهان برتر و دیگری نیز وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز عید فطر، افزود: رهبر انقلاب به مسئولان کشور و به ویژه سران قوا توصیه کردند که ضمن متحد بودن و نپرداختن به حاشیه‌ها، در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم باشند و ما نیز این انتظار را داریم کمااینکه همین‌گونه نیز است اما خوب است گاهی تذکراتی داده شود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: هفته جهانی کار و کارگر شروع شده و تا یازدهم اردبیهشت ماه است که در شهرستان نیز در این رابطه برنامه‌هایی برگزار شده و ما می‌خواهیم که همیشه کارگران مورد احترام و اکرام باشند و به حقوق خود برسند چرا که همه ما بر سر سفره کارگران هستیم.

دهشیری با اشاره به دوازدهم اردبیهشت و روز معلم، بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه متفکر و دانشمند اسلام شهید مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده و از معلمان می‌خواهیم شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با این شخصیت به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.

وی ادامه داد: به مسؤولان یادآور می‌شویم که قشر کارگر در عرصه کار و قشر معلم نیز در میدان علم و دانش دو قشر برجسته‌ای هستند و نباید خدای ناکرده با حیثیت معلمان بازی شود.

امام جمعه اردستان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تاکید کرد: طرح رتبه‌بندی اقدام خوبی است که توسط همین دولت صورت گرفته اما اشکالاتی دارد که موجب ناراحتی معلمان شده و از مسئولان مربوطه در این رابطه درخواست داریم که به مشکلات رسیدگی کنند و معلمان به حق و حقوق خود برسند.

دهشیری با اشاره به هفته سلامت، خاطرنشان کرد: هفته سلامت در بازه زمانی نهم تا پانزدهم اردیبهشت قرار دارد و حفظ سلامت افراد در هر جامعه‌ای از دغدغه‌های بهداشت است بنابراین ضرورت دارد افراد به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و همه افرادی که می‌خواهند زیست سالم داشته باشند به مسائل مختلف همچون تغذیه و رعایت مسائل بهداشتی و غیره، دقت دارند.

وی یادآور شد: نهم اردیبهشت روز شوراها نامیده شده و در حال حاضر در اکثریت روستاها و شهرهای کشور، شوراها تشکیل شده همچنین روز شوراها برای همگان خاطره انگیز است و مردم همانطور که از دیگر مسئولان انتظارات و مطالبه داشته از منتخبان خود در شورا نیز انتظار دارند.

امام جمعه اردستان با اشاره به افزایش همگرایی بین شورا و شهرداری در این شهر و ضمن تشکر، بیان کرد: اقدامات خوبی در سطح شهر شروع شده که امیدوار کننده است و امیدواریم که ادامه‌دار باشد همچنین می‌خواهیم با رایزنی با دیگر مسئولان شهرستان، به وضعیت آسفالت خیابان‌های سطح شهر رسیدگی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174045

مهمترین اخبار ایران و جهان: