نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:23

رشد وزنی صادرات فروردین ماه حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه

صادرات فروردین ماه حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از لحاظ وزنی رشدی 5درصدی داشت.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: صادرات کالا در فروردین‌ماه سال‌جاری از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه به ۵۲۱ هزار و ۸۶۲ تن به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۶۰ دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن شاهد رشد ۵ درصدی بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و.... عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه افزود: از بین گمرکات حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه،گمرک پرویزخان با صادرات ۲۰۲ هزارو ۳۹۷ تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون و ۵۵۹ هزارو ۳۱ دلار بیشتر سهم صادرات را به خود اختصاص داده است و گمرکات خسروی و سومار در جایگاه های بعدی قرار دارند.

رشد 16 درصدی ارزش واردات فروردین ماه حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه

وی در ادامه اشاره‌ای به میزان واردات کالا در نخستین ماه از سال‌جاری از طریق حوزه نظارت گمرکات استان داشت و گفت: ارزش واردات کالا فروردین‌ماه سال‌جاری را ۱۵۵ تن به ارزش ۲ میلیون و ۸۲۳ هزارو ۴۷۳ دلار بوده که این میزان در  مقایسه با مدت مشابه سال  گذشته از لحاظ وزنی کاهش ۷۹ درصدی و از حیث ارزش رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180245

مهمترین اخبار ایران و جهان: