نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 11:35

استاندار خراسان جنوبی : وحدت و کار شبانه روزی رمز تحقق شعار سال است

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر استانی که کمر همت را ببنددو مدیران آن با وحدت و یکپارچگی وکار شبانه روزی وارد گود شوند به طور حتم توفیقات آن استان نسبت به دیگر استان ها در تحقق شعار سال بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان اظهاداشت: سال جدید توسط مقاوم معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده اما متأسفانه یکی از نگاه های غلط و اشتباه در استان ها این بوده که فکر می شود باید مرکز و وزارت خانه ها این رشد تولید و مهار تورم را برای استان ها ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر چه موضوع اقتصاد و معیشت یک موضوع ملی بوده و همه استان ها را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم تورم مهار و رشد تولید اتفاق بیفتد باید در استان ها خودمان آستین همت را بالا زده و تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هر استانی که وارد حاشیه نشود و از فرصت هایی که نهادها، وزارت خانه ها و سازمان ها در اختیار استان ها قرار می دهند به نحو احسن استفاده کند، در مهار تورم و رشد تولید توفیقات بیشتری به دست می آورد.

قناعت یادآور شد: هر استانی که کمر همت را ببنددو مدیران آن با وحدت و یکپارچگی وکار شبانه روزی وارد گود شوند به طور حتم توفیقات آن استان نسبت به دیگر استان ها در تحقق شعار سال بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این رابطه که«مهار تورم متوقف است بر افزایش تولید و افزایش تولید در دست مردم است»گفت: سرمایه گذاری و افزایش بهره وری دو مقوله بسیار مهمی بوده که باید به آن توجه شود.

استاندار خراسان جنوبی خطاب به دستگاه های اجرایی افزود: دستگاه هایی که متولی دادن مجوز هستند نباید سخت گیری داشته باشند و متأسفانه در استان وجدان کاری الکی در این بخش بالا بوده و این مدیران باید بدانند این وجدان کاری نبوده بلکه به استان ضربه می زنند.

قناعت اضافه کرد: نسبت به جذب سرمایه گذاران باید دقت شود تا آنها را از دست ندهیم همچنان که رهبری بر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تأکید دارند.

وی با تأکید بر دقت دستگاه های اجرایی برای دادن مجوز به سرمایه گذاران متذکر شد: دستگاه های اجرایی در دادن مجوز سرعت عمل داشته باشند تا در جذب سرمایه گذار در استان موفق باشیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: در استان بر روی موضوعات استراتژیک، کلیدی، زیرساختی و موضوع تولید و اقتصاد تمرکز شده است.

قناعت خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای همدلی در استان با محوریت نماینده ولی فقیه برقرار بوده و باید از فرصت های طلایی که وزرات خانه ها و سازمان ها در مرکز برای استان ها فراهم کرده اند نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166689

مهمترین اخبار ایران و جهان: