نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 12:20

معرفی برندگان جوایز اولیویه ۲۰۲۳/ پ‍ل مسکال جایزه برد

اقتباس نمایشی از «همسایه من توتورو» برنده بزرگ جوایز اولیویه شد و ۶ جایزه از برترین جوایز تئاتر بریتانیا را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد هم به پل مسکال رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «همسایه من توتورو» به کارگردانی فلیم مک‌درموت که با اقتباس از انیمیشنی به همین نام محصول ۱۹۸۸ استودیو گیبلی ساخته شده برنده بزرگ جوایز اولیویه بریتانیا شد. داستان این انیمیشن که ساخته هایائو میازاکی انیمیشن ساز بزرگ ژاپنی است درباره ۲ خواهر است که پس از جنگ وقتی با پدرشان به خانه‌ای روستایی نقل مکان می‌کنند ارواح جنگلی را کشف می‌کنند.

این نمایش که ۹ نامزدی جوایز اولیویه را کسب کرده بود در نهایت به عنوان بهترین نمایش کمدی، کارگردانی، دکور، نور، صدا و طراحی لباس شناخته شد.

بازآفرینی «اتوبوسی به نام هوس» تنسی ویلیامز هم ۳ جایزه برد که شامل بهترین نمایش بازآفرینی شده، بهترین بازیگر مرد برای پل مسکال برای بازی در نقش استنلی کوالسکی و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای آنجانا واسان در نقش استلا شد. این نمایش را ربکا فرکنال کارگردانی کرده است. مسکال برای بازی در «افترسان» نامزدی اسکار امسال را کسب کرده بود.

جودی کومر بازیگر «کشتن ایو» برای بازی در «پرایما فیشی» یا «نگاه اول» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. این نمایش مونولوگ با موضوع حقوقی به نویسندگی سوزی میلر نامزد ۵ جایزه بود. کومر که برای اولین بار با این نمایش به وست اند لندن رفته بود و برای آن نقدهای مثبتی دریافت کرد همین ماه در برادوی با این نقش به صحنه می‌رود.

«اوکلاهما» تولید راجرز و همراشتاین نیز جایزه بهترین بازآفرینی نمایش موزیکال را برد و آرتور درویل بازیگر آن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نمایش موزیکال شد. کیتی بریبین هم بهترین بازیگر زن نمایش موزیکال شناخته شد.

در این مراسم درک ژاکوبی بازیگر کهنه‌کاری که پیشتر ۲ جایزه اولیویه دریافت کرده جایزه یک عمر دستاورد را گرفت.

جوایز تئاتری بریتانیا به یاد و افتخار سر لارنس اولیویه از ۴۷ سال پیش شروع به کار کرده و هر سال برترین‌های تئاتر بریتانیا را انتخاب می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126789

مهمترین اخبار ایران و جهان: