نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 14:25

بازدید از اماکن تاریخی کرمان بیش از ۲۴ درصد افزایش داشته است/ اقامت بیش از ۳۵۰۰ نفر در مراکز اسکان زائران شهید سلیمانی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان گفت: خوشبختانه آمار بازدید از اماکن تاریخی استان کرمان نسبت به سال گذشته ۲۴.۵ درصد افزایش داشته است.

 فریدون فعالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل راهداری استان از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز هشتم فروردین ماه یک‌میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۵۸ نفر مسافر وارد استان کرمان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی یعنی ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه ۶۲هزار و ۳۲۲ نفر در تاسیسات گردشگری استان اقامت داشته‌اند.

 فعالی با اشاره به اینکه در مدت زمان یادشده ۸۵ درصد ظرفیت مراکز تاسیسات اقامتی و‌ گردشگری استان پر شده است، گفت: در این مدت در مجموع هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های سنتی استان ۱۹هزار و ۹۸۱نفر، بوم‌گردی‌ها ۱۴هزار و ۲ نفر، مهانپذیر ۶ هزار و ۹۸۲ نفر،خانه مسافر ۳هزار و ۳۹۳ نفر مسافر اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان افزود: همچنین در این مدت ۶۳ هزار و ۴۹۶ نفر در ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان اقامت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع مسافرت‌های نوروزی تا پایان هشتم فروردین ماه ۳هزار و ۴۵۵ نفر در مراکز اسکان زائران شهید حاج‌قاسم سلیمانی اقامت داشته‌اند  و ۱۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر از اماکن تاریخی این استان دیدن کرده‌اند.

فعالی ادامه داد: خوشبختانه آمار بازدید از اماکن تاریخی استان کرمان نسبت به سال گذشته ۲۴.۵ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیشترین تعداد بازدیدکننده‌ها مربوط به باغ شاهزاده ماهان با ۵۷ هزار و۹۲۶ نفر، حمام گنجعلیخان ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر و ارگ تاریخی بم ۳۱ هزار و ۹۱۱ نفر ثبت شده است.

فعالی تاکید کرد: در حال حاضر استان کرمان جزو ۵ استان برتر کشور در زمینه جذب بازدیدکننده‌های موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ‌فرهنگی و اماکن تاریخی است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان علت افزایش رشد جایگاه استان کرمان در زمینه بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی را افزایش تاسیسات اقامتی و افزایش ساعات بازدید از این اماکن دانست.

 فعالی افزود: برای اولین‌بار زمینه بازدید مسافران نوروزی از ارگ تاریخی بم با نورپردازی که صورت گرفته، در شب فراهم شده و این مسأله سبب استقبال گردشگران از این مکان شده است

وی گفت: در شهرستان سیرجان توسط شرکت معدنی گوهر زمین یک مجموعه بسیار خوب گردشگری به‌عنوان گوهر پارک ایجاد شده که روزانه بالغ از ۲۰هزار نفر بازدید کننده دارد.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116389

مهمترین اخبار ایران و جهان: