نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 11:28

افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر

رشت - سرپرست معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گیلان از افتتاح کارگاه سفال وسرامیک در روستای گیلاکجان رودسر خبر داد و گفت: با افتتاح این کارگاه صنایع دستی برای ۱۷ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

مصطفی خانعلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع دستی گیلان بسیار اهمیت دارد.

وی افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در روستای گیلاکجان رودسر خبر داد و افزود: این فضا در راستای تقویت رشته صنایع دستی و بخش سفال و سرامیک ایجاد شده است.

خانعلی نژاد با بیان اینکه صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای ترویج و حفظ ارزش‌های فرهنگی است، گفت: این صنایع ارتباط نزدیکی با فرهنگ و هویت ملت‌ها دارند و علاوه بر ارزش‌های فرهنگی، صنایع‌دستی جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی نیز ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به سهم مؤثر اشتغالزایی در بخش صنایع دستی بیان کرد: با افتتاح این کارگاه صنایع‌دستی، به صورت مستقیم برای ۵ نفر و بیش از ۱۲ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

سرپرست معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی در گیلان، افزود: این کارگاه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301789

مهمترین اخبار ایران و جهان: