نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 18:39

واکسیناسیون ۲۱ هزار راس دام در مناطق صعب العبور لالی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لالی گفت: اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه کوهستانی صعب العبور و سخت گذر سروند لالی به مدت دو شبانه روز با همکاری نیروی مقاومت بسیج ناحیه عشایری، بخشداری و نیروهای اداره دامپزشکی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری فارس از لالی، عظیم کریمی دزفولی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه کوهستانی صعب العبور و سخت گذر سروند شهرستان لالی به مدت دو شبانه روز با همکاری نیروی مقاومت بسیج ناحیه عشایری، بخشداری و  نیروهای اداره دامپزشکی برگزار گردید.

 عظیم کریمی دزفولی در ادامه گفت: در این اردو جهادی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام های منطقه از قبیل واکسیناسیون آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک، هاری در سگ های نگهبان، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی  پرداخته شد.

وی برگزاری رزمایش های جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد که در یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

رئیس دامپزشکی شهرستان لالی افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید

وی همچنین افزود: در این اردوی جهادی بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری  آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه گردید.

کریمی در پایان افزود: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگلهای خارجی دام و احتمال شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه گردید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1347745

مهمترین اخبار ایران و جهان: