نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 02:18

آموزش اصل مهم برای مدیران دستگاه‌های اجرایی است

بوشهر- استاندار بوشهر با بیان اینکه آموزش اصل مهم برای مدیران دستگاه‌های اجرایی است گفت: شیوه حکومتداری حضرت علی (ع) اصل مهم برای کارگزاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده پنجشنبه شب در دوره آموزشی کشورداری با حضور معاون مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با تبریک عید سعید غدیر خم با تأکید بر استفاده از فرهنگ امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام در حکومت‌داری و کشورداری به جنگ‌های امام علی علیه‌السلام پرداخت و اظهار داشت: دوران حکومت علی علیه‌السلام حدود ۵ سال به طول انجامید که الگوبرداری از حکومت داری آن حضرت برای مسئولان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی به جنگ‌های حضرت علی علیه‌السلام پرداخت و تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام برای خدمت به اسلام و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) فاتح جنگ‌های مختلف بود که جنگ جمل، خندق، نهروان و صفین از آن جمله هستند.

وی سیره حضرت علی علیه‌السلام را در حکومت داری، اصول ماندگار برای کارگزاران و مدیران دانست و اضافه کرد: کارگزاران نظام باید از مدیریت جهادی امام علی علیه‌السلام یاد بگیرند و حکومت‌داری بر اساس آن آموزه‌ها مورد توجه قرار دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه حضرت علی علیه‌السلام توجه ویژه‌ای به محرومان، نیازمندان و مستضعفان داشتند گفت: توجه به حل مشکلات معیشت، مسکن و اشتغال مردم باید در اولویت برنامه مدیران قرار بگیرد.

محمدی‌زاده، امنیت را زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه دانست و تأکید کرد: جامعه‌ای که در آن امنیت حاکم نباشد پیشرفت حاصل نمی‌شود از این نظر امنیت پایدار زمینه‌ساز هر نوع پیشرفت و رشد در جامعه محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339789

مهمترین اخبار ایران و جهان: