نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 08:35

روایت استاندار کرمانشاه از گشایش‌های «بسیار خوب» در حوزه اشتغالزایی استان

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی این است که از سرمایه‌های ملی هر چقدر ممکن، برای استان دریافتی داشته باشند و به دنبال ایجاد ظرفیت برای استان باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در کرمانشاه طی بهار ۱۴۰۲؛ چهار رکود را شکست.

استان کرمانشاه با ۵.۲، یزد با ۳.۴ و اصفهان با ۳.۱ بیشترین روند کاهش نرخ بیکاری کشور را در بهار امسال نسبت به سال گذشته داشته است.

پایین‌ترین نرخ بیکاری استان در ۱۸ سال اخیر، پایین‌ترین رتبه بیکاری استان در کشور طی ۱۰ سال اخیر، بیشترین کاهش در استان طی ۱۸ سال اخیر، کاهش بیکاری استان بیش از ۵ برابر میانگین کشوری؛ یک تیر و چند نشان کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در کرمانشاه طی بهار امسال بوده است.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در این خصوص، اظهار کرد: همان مرکز آماری که سال‌های قبل می‌گفت کرمانشاه در بیکاری رتبه اول را دارد، امسال گفته این رتبه چندین پله بهبود یافته است و اگر کسی به رتبه امسال شک دارد باید در رتبه‌های سال‌های قبل هم این‌چنین شکی داشته باشد.

وی از اقدامات در دست اقدام برای گشایش‌های «بسیار خوب» در حوزه اشتغالزایی استان سخن گفت و افزود: یکی از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی این است که از سرمایه‌های ملی هر چقدر ممکن، برای استان دریافتی داشته باشند و به دنبال ایجاد ظرفیت باشند.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر مولدسازی دارایی‌های راکد دولتی، تصریح کرد: برای به ثمر رسیدن تفاهم‌نامه‌ها با قرارگاه محرومیت‌زدایی و... روی مولدسازی به طور جدی حساب باز کردیم، لذا تمامی دستگاه‌های دولتی استان موظف هستند براساس قانون؛ مولدسازی دارایی‌ها را برای سرمایه‌گذاری مولد و طرح‌های نیمه تمام حتما جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط ویژه کرمانشاه قسمتی از فرایندهای اشتغالزایی استان، برعهده کمیته امداد است که اخیرا در جلسه‌ای با بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مقرر شد سهم اعتبارات کمیته امداد استان از منابع اشتغال کشور افزایش یابد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359545

مهمترین اخبار ایران و جهان: