نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 21:50

تمرکز دشمن بر روی ایمان و امید مردم است

فردیس- امام جمعه فردیس گفت: آنچه دشمنان در مرکز تهاجم خود قرار دادند، ایمان و امید مردم است، اگر در این موضوع موفق شوند، ما را خلع سلاح می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر دوشنبه در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس در سال جاری که در دفتر امام جمعه فردیس برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با موضوع راه‌های گسترش و تقویت ایمان و امید و شناسایی آفات و موانع آن و نقش دستگاه‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و مراسم سالگرد رحلت امام (ره) بیان کرد ایشان مدت‌ه ا است بر امیدآفرینی تاکید دارند، در این دو سخنرانی اخیر هم بر روی موضوع امید آفرینی تاکید ویژه ای داشتند، آنچه دشمنان در مرکز تهاجم خود قرار دادند، ایمان و امید مردم است، اگر در این موضوع موفق شوند، ما را خلع سلاح می‌کنند.

امام جمعه فردیس با اشاره به وظایف نهادها در صیانت از ایمان و امید مردم تصریح کرد: حضرت علامه مصباح یزدی وقت بسیاری برای تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گذاشتند، این بیانگر عمق راهبردی این بیانیه است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سرفصل‌های مختلفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بیان کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از همه چیز نخستین توصیه ایشان امید و نگاه خوشبینانه به آینده است، بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

حسینی گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند یک امید صادق و متکی به واقعیت عینی است، ایشان همواره از امید کاذب و فریبنده دوری داشته اند، اینها نکاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن در بیانیه تمرکز داشته اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس اظهار کرد: تا چند ماه پیش عده‌ای در حال بستن چمدان خود بودند، کشور را در یک انزوای سیاسی قرار دادند، امروز می‌بینیم که دنیا به دنبال تعامل با ایران است.

وی بیان کرد: مجله فوربز بیان می‌کند قدرتمندترین فرد در دنیا آیت الله خامنه ای است، این را ما نمی‌گوییم، مجله آمریکایی می‌گوید اما دریغ از یک کلمه در خصوص اینکه راجع این جایگاه کشور، رسانه‌های داخلی صحبت کنند.

حسینی تصریح کرد: برای همین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دنباله‌های استکبار در کشور اشاره می‌کنند و جوانان را توصیه به شکستن انحصار تبلیغاتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در علوم، آنارشیسم به معنای هرج و مرج نیست، آنارشیسم به معنای نفی حاکمیت است، آنارشیسم نسل جدید تمام تمرکز آن بر عدم نیاز به دولت است، معتقد است هیچ راهی برای اصلاح آینده است.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: خروجی آن را در اغتشاشات دیدید که در صدد این بودند کشور را به نابودی بکشانند، چرا که از آینده، مردم را ناامید می‌کردند، چقدر این سیاه نمایی و سلب امید کارساز است.

وی گفت: اگر بخواهیم ایمان و امید را بالا ببریم، مهم‌ترین روش آن آموزش است، اصل کار ما در آموزش و پرورش است، بعد دانشگاه است، باید با این نسل جدید ارتباط برقرار کرد، باید بر امور معنوی و پرورشی نسل جدید تمرکز کرد، این نسل جدید را باید به میدان کشید.

حسینی با اشاره به لزوم تکریم مردم در نهادها، خاطر نشان نمودند: تلاش نمائیم از مردم گره گشایی کنیم، هر چقدر تلاش و سخنرانی کنیم، اگر کوچک‌ترین تندی با مردم شود، همه را از بین خواهد برد، مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند، گاهی مراجعه به ادارات داریم، مردم از برخورد ناشایسته مدیران گلایه دارند، در هزینه‌ها شفاف باید عمل کنیم، هر چقدر شفاف‌تر باشیم، اعتماد مردم به ما بیشتر خواهد بود، اینها در میان مردم امید ایجاد می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296545

مهمترین اخبار ایران و جهان: