نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:52

قطع برق 20 اداره ایلام به علت عدم رعایت الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت برق ایلام گفت: برق اداراتی که الگوی مصرف کاهش را رعایت نکنند قطع می شود و در اولین گام برق 20 اداره پرمصرف استان قطع شد.

ولی اله ناصری مدیرعامل شرکت برق ایلام ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه برق اداراتی که الگوی  کاهش مصرف را رعایت نکنند قطع می شود، گفت: کارت قرمز برای ۱٠ اداره پرمصرف صادر و برق ۲۰ دستگاه اجرایی استان نیز قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تداوم بدمصرفی این تعداد ادارات، پس از معرفی به دستگاه‌های نظارتی برق این ساختمان‌ها قطع خواهد شد، افزود: روزانه مصرف برق ۲۰ درصد اداره پرمصرف استان با دقت پایش می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق ایلام یاد آور شد: اگر دستگاهی بر اساس مصوبه هیات دولت در ساعت‌های اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر ادرای ۶۰ درصد کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰  را نداشته باشد، برق این ادرات قطع می‌شود.

ناصری ادامه داد:در ایلام پنج درصد مشترک پرمصرف وجود دارد که عمده آنها دو برابر الگو رعایت، برق مصرف می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳۰ مولد برق در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که اگر این تعداد مولد وارد مدار شوند بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

ناصری گفت: طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی از اول خرداد ماه امسال شروع شده و تا آخر شهریورماه ادامه دارد و در قالب این طرح همه مشترکان می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف برق از پاداش صرفه جویی برخوردار شوند.

وی با اشاره به طرح پاداش صرفه جویی نیز گفت: مشترکان خانگی به ازای صرفه‌جویی در هرکیلو وات ساعت تا ۲ هزار تومان که ۲۰ برابر قیمت فروش انرژی است، پاداش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت برق ایلام ابراز امیدواری کرد: امسال با مدیریت مصرف می‌تواند تابستان پیش رو را بدون قطعی برق سپری کرد.

پایان پیام/

 
منبع: فارس
شناسه خبر: 1311489

مهمترین اخبار ایران و جهان: