نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 19:59

خرید گندم در استان بوشهر ۶ برابر شد/ پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران خبر داد و گفت: خرید گندم در استان بوشهر ۶ برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از پایان برداشت محصول گندم از اراضی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: گندم در سطح ۱۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان بوشهر از نیمه دوم فروردین تا اواخر خردادماه برداشت شد.

وی از برداشت ۱۵۳ هزار و ۱۷۰ تن محصول گندم از اراضی یاد شده خبر داد و تصریح کرد: در این راستا از طریق ۱۴ مرکز خرید گندم در شهرها و روستاهای استان بوشهر ۱۲۴ هزار تن گندم معمولی و ۱۴ هزار تن بذر گندم خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخشی از گندم برداشت شده به‌عنوان خود مصرفی در انبار کشاورزان نگهداری می‌شود، گفت: در این راستا بیش از ۹۵ درصد مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر پرداخت شده است.

توکلی از پرداخت یک هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان به گندم‌کاران استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: کشاورزان ۲۵ میلیارد تومان دیگر طلبکار هستند که با رایزنی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله استان بوشهر تا آخر هفته جاری پرداخت می‌شود.

وی میزان برداشت گندم از اراضی استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش پنج برابری اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار تن گندم برداشت شد که امسال با افزایش بیش از ۳.۵ برابری به ۱۵۳ هزار و ۱۷۰ تن رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته را افزایش بیش از پنج برابری دانست و گفت: خرید گندم نسبت به سال قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308889

مهمترین اخبار ایران و جهان: