نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:22

بودجه۴هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان برای امسال

اراک- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی بودجه امسال این صندوق گفت: با مساعدت دولت امسال شاهد رشد ۱۶۵ درصدی بوده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت الیه برقراری ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی اظهار کرد: قطعاً عمل به تکالیف اثربخشی و کارآمدی را به همراه دارد، کاربلد بودن فقط در گفتار خلاصه نمی‌شود بلکه باید در عمل کارآمد بود، البته کارآمد بودن شاخصه‌هایی چون داشتن عقبه فکری درست، حرکت براساس اولویت بندی و دوری از افراط و تفریط و داشتن عملکرد عقلانی و منطقی و ادبیات رسا و عمل به تکالیف را می‌طلبد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر لزوم استفاده از عنصر ارتباطات در عملکرد و حرکت با نگاه دینی تأکید کرد و گفت: مدیران باید دارای سعه صدر باشد، امور را جهادی دنبال کنند، به بیت المال خیانت نکرده و برای پیشبرد کارها از همه امکانات به درستی استفاده کند، باید کمترین خطا را در مدیران شاهد باشیم و با آینده نگری و آینده پژوهی و به دور از لغزش در مسیر عمل به تکالیف حرکت کنند.

برقراری با بیان اینکه این چارچوب‌ها باید به صورت مستمر در ذهن تکرار شود، گفت: ما بر سفره انقلاب اسلامی نشسته‌ایم و باید برای همه حرکات و رفتارها پاسخ داده باشیم. دولت سیزدهم به غیر از کارآمدی چیزی را نمی‌شناسد، حدود ۸۰ درصد مراجعات مردم به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون است و قطعاً کارآمدی در این مجموعه اهمیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: کاری نیست که این وزارتخانه در آن دخیل و سهیم نباشد و به همین دلیل هم افزایی در این مجموعه باید به خروجی اثربخش ختم شود، مسلماً با شناخت درست از دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون می‌توان این هم افزایی را دوچندان کرد، اما گاهی شاهدیم که شناخت درستی وجود ندارد.

تأمین بودجه برای انجام وظایف صندوق در حوزه جوانی جمعیت

برقراری با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به شکل هیأت امنایی و به ریاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیریت می‌شود و براساس اصل ۲۹ قانون اساسی تأسیس شده است، گفت: در ابتدای کار صندوق در سال ۱۳۸۴، سطوح هفتگانه درآمدی تعریف شد و پس از مدتی سطح هشتم فعال شد، اما رقم پرداختی در این سطح، یک سال از حقوق قانون کار عقب بود. با حضور در صندوق در اولین اقدام، ۶۰ درصد سطوح درآمدی افزایش یافت، همچنین امسال سطح هشتم با حقوق قانون کار برابر شده است و دو سطح جدید (سطح نهم و دهم) نیز تعریف شده است که سطح درآمدی دهم به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و در واقع بیمه شدگان با کرامت انسانی، حقوق دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بودجه صندوق که در سال گذشته ۱,۵۰۰ میلیارد تومان بود، امسال با مساعدت دولت در اقدامی بی سابقه با رشد ۱۶۵ درصدی به ۴ هزار میلیارد تومان رسید و همه این اقدامات براساس یک برنامه راهبردی پیش می‌رود.

برقراری با تاکید بر اینکه صندوق به هیچ عنوان دچار ناپایداری نشده است، افزود: یکی از مباحث مطرح در کشور و دغدغه‌های رئیس جمهوری مشکلات و ناترازی صندوق‌های بیمه‌ای است، اما صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از این مشکلات رنج نمی‌برد و قطعاً با برنامه ریزی صحیح به نقطه سر به سر نخواهد رسید.

وی با اشاره به برخی تحلیل‌ها مبنی بر اینکه این صندوق در سال ۱۴۰۷ به نقطه سر به سر می‌رسد، گفت: با برنامه ریزی درست در زمینه افزایش سطوح درآمدی و جذب بیمه شده، این تحلیل را تا سال ۱۴۲۰ به تعویق انداخته‌ایم.

برقراری با بیان اینکه فقط در جامعه عشایری ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است و مسلماً این قشر باید بهترین خدمات را دریافت کنند، گفت: روستاییان و عشایر ولی نعمت ما هستند و برای استفاده از یارانه دولت باید به سمت نیازمندیابی حرکت کنیم، البته پایداری صندوق، امر بسیار مهمی است و با بسته بیمه‌ای درست می‌توان این پایداری را حفظ کرد.

وی بر تبیین خدمات این صندوق تاکید کرد و گفت: طبق قانون جوانی جمعیت، مادران غیرشاغل دارای سه فرزند می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند و طبق بررسی‌های صورت گرفته، این مادران در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد و قطعاً با تأمین بودجه، می‌توانیم نقش و رسالت خود را در تحقق قانون جوانی جمعیت به انجام برسانیم.

گفتنی است؛ دفتر کارگزاری ۷۷۰۱۰ شهرستان اراک، به عنوان سی و یکمین دفتر کارگزاری استان مرکزی در محل جهاد کشاورزی اراک به منظور ارائه مستقیم خدمات به کشاورزان، روستاییان و عشایر به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293101

مهمترین اخبار ایران و جهان: