نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:33

مسئله «ته‌لنجی» همچنان حل‌نشده باقی مانده است

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: مسئله ته‌لنجی همچنان حل‌نشده باقی مانده است که باید با عزم دولت و مجلس این موضوع به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار متخصصان و مسئولان صنعت هسته‌ای فرمودند دشمن می‌داند حرکت در صنعت هسته‌ای، در واقع در حکم کلید برای پیشرفتهای علمی در بخش‌های متعدّد کشور است و به همین خاطر به دروغ می‌خواهند مردم جهان را و ما را از این صنعت محروم کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای ادامه داد: این مطلب و مطالبه امام جامعه که در سال ۸۶ در بین دانشجویان دانشگاه‌های یزد هم فرموده بودند و امروز عدم تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای برای جلوگیری از خاموشی بعضی صنایع و بخش کشاورزی در زمستان و تابستان این ضرورت به خوبی درک می‌شود و به اقتصاد ما ضربه می‌زند.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: قوه قضائیه باید نسبت به ترک فعل افراد مسئول در مطالبه و امر امام جامعه، اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: سفر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه) که حیاط خلوت آمریکا بوده یک سفر بسیار مهم و در راستای تقویت روابط بین کشورهایی است که دیدگاه ضدآمریکایی و ضد نظام سلطه دارند که نقطه پیوند ایران و کشورهای آمریکای لاتین است.

پهلوزاده بیان کرد: در کنار تقویت همگرایی سیاسی، ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بسیار خوبی وجود دارد که آمریکای لاتین را به یکی از مناطق ثروتمند جهان تبدیل کرده است به همین خاطر تقویت ارتباط با این منطقه ضرورت دارد.

امام جمعه اهرم با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز فرمان حضرت امام برای تشکیل جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی تاکید کرد: حضرت امام برای تثبیت و تقویت آرمان‌ها و عینیت بخشی به شعارهای انقلاب، فرمان جهاد سازندگی را صادر کرد؛ فرمان مبارکی که منشأ برکات بی‌شمار و ماندگار انسانی و تربیتی و فرهنگی و عمرانی برای کشور و انقلاب شد.

وی اضافه کرد: این نهاد انسان‌ساز در سال ۷۹ و در دولت اصلاحات با انحلال این نهاد انقلابی- به فرموده رهبری- خسارتی بزرگ و ضرری متراکم را به کشور و نظام و انقلاب وارد کرد.

لزوم حل مشکلات کشاورزان

پهلوزاده با تقدیر از فرماندار و مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان افزود: مسئولان در این ۲ سال با جبران کارهای بر زمین مانده دهه‌های گذشته، کشاورزان را امیدوار کردند؛ مثل حل مشکل بیش از ۲۸۲ نفر از کشاورز در پرونده‌های فرم یک و با همکاری منابع آب در واشماری نخیلات که آخرین واشماری مربوط به دهه ۵۰ بوده که جا دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم آبیاری نخیلات اهرم با آزادسازی آب سد خاییز در آینده نزدیک انجام شود و با تسریع در ساخت سد باهوش مشکل آبیاری نخیلات به صورت همیشگی حل شود. از نماینده مردم بابت پیگیری و حل مشکل قطعی برق کشاورزان تشکر می‌کنیم.

پهلوزاده ادامه داد: دغدغه و مطالبه مردم که ایجاد مشکل برای مردم و کشاورزان کرده مسئله سرقت‌های متعدد دستگاه‌های سرمایشی و همچنین دینام برق چاه‌های کشاورزان است که ضرورت اقدام مؤثر و مستمر همه دستگاه‌های مسئول را می‌طلبد.

امام جمعه اهرم با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی علیه السلام اضافه کرد: امام رضا علیه السلام می‌فرماید: کسی‌که دوست دارد خدا را در حالی ملاقات کند که دارای درجات رفیعی باشد و سیئات او تبدیل به حسنه شده باشد باید محمد بن علی، حضرت جواد علیه‌السلام را ولّی خود قرار دهد.

وی افزود: طبق این روایت، امام جواد علیه السلام مظهر اسم «رفیع الدرجات» و «مبدل السیئات» هستند. لذا در روزگار ما نوجوانان عزیز برای نجات از نزول و نیفتادن در دام شیطان و از بین بردن گناهان خود می‌توانند با انس گرفتن با امام جواد علیه السلام مشکلات مادی و معنوی خود را برطرف کنند.

پهلوزاده بیان کرد: اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما در سال دوم هجری است. یکی از اثرات مهم ازدواج ایجاد علقه و مودت بین زن و شوهر است برای کسب آرامش و نعم العون بودن و کمک کار در عبادت حق تعالی شدن است.

وی تاکید کرد: متأسفانه بعضی از ازدواج‌های این دوران، بیشتر زندگی خودشان را در راهروهای دادگاه‌ها به سر می‌برند و خوشبختی را در مهریه زیاد می‌بینند. لذا خانواده‌ها به پسران و دختران خود شیوه زندگی دینی و اسلامی بیاموزند که گرفتار زندان و طلاق و آسیب‌های بعدی آن نشوند.

لزوم حل مشکل مرزنشینان

امام جمعه اهرم افزود: اول تیرماه شروع هفته قوه قضائیه است این هفته را به قضات و نیروهای این مجموعه تبریک عرض می‌کنیم. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در توصیه به عدالت و مبارزه با فساد می‌فرماید عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی توده چرکین کشورها و نظام‌ها است و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنهاست و عدالت گستری و مبارزه بافساد دیگران و مبرا بودن از فساد درون قوه قضائیه مساله مهم قوه قضائیه است که امید آفرینی را می‌تواند در حد اعلا و نا امید سازی هم همینطور ایجاد کند.

امام جمعه اهرم عنوان داشت: مصیبتی که سالهاست مردم مرزنشین را گرفتار و تقابل بین حاکمیت و مردم ایجاد کرده است و هر دولت و مجلسی که آمده قول حل شدن داده اند اما جز افزایش مصیبت برای مردم نتیجه‌ای نداشته مسئله ته لنجی است.

وی گفت: تا کی باید جوان مغازه دار و راننده مرزنشین به عنوان قاچاقچی دستگیر و به تعزیرات معرفی و به اندازه دارایی هفت نسلش جریمه پرداخت کند. این چه عدالتی است و این چه مبارزه با فسادی است.

پهلوزاده اظهار داشت: این مسئله وظیفه حاکمیت است که این مصیبت را حل کنند و امر امام جامعه به امید آفرینی است نه ناامید کردن و مأیوس کردن مردم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288601

مهمترین اخبار ایران و جهان: