نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 22:58

استاندارد هرمزگان دوره ترویج استاندارد حلال برگزار کرد

همایش ملی استاندارد حلال برای نخستین بار با اهتمام استاندارد هرمزگان باحضور حجت السلام عبدالرضا دغاغله، فقیه ناظر امور حلال ، امام جمعه موقت شهر بندرعباس و نمایندگان امام جمعه، مدیران استانی، مسئولان اداره کل استاندارد هرمزگان در سالن همایش های حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عفت جودار معاون ارزیابی انطباق استاندارد هرمزگان امروز در حاشیه این همایش به اهمیت تعمیم فرهنگ استاندارد حلال در جهت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد پرداخت و گفت:  با توجه به رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد و تاکیدات وافر  رئیس سازمان و معاونت رئیس جمهور بر مقوله حلال در کشور و حتی بازارهای جهانی و تاکیدات وی بر حوزه حلال در نشست‌های بین‌المللی، ما را بر آن داشت که در این زمینه پیشگام بوده و همایش ملی حلال را در استان هرمزگان برگزار کنیم.

معاون مدیر کل استاندارد هرمزگان بیان داشت:  همایش حلال با محوریت ترویج و تبیین موضوع حلال در حوزه صادرات واردات و تولیدات داخلی بسیار حائز اهمیت است برای اینکه بتوانیم این ارزش افزوده را برای محصولاتمان در بازارهای جهانی ایجاد کنیم و تولید کنندگان ما بتوانند در این راستا گام‌های بلندتر و مهم‌تری بردارند. 

جودار در ادامه بیان داشت در حوزه حلال بر اساس ماده ۷ تبصره ۲ قانون تقویت و توسعه استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها  مرجع رسمی اعطای نشان حلال شناخته شده و از این رو تمام کسانیکه جهت اخذ نشان حلال اقدام خواهند کرد باید به ادارات کل استاندارد استان مراجعه و اقدامات را از این طریق انجام دهند.

 در حاشیه همایش استاندارد حلال واحدهای تولیدی دارای نشان حلال نیز نسبت به احداث غرفه و ارائه محصولات خود برای شرکت کنندگان در مراسم اقدام کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644045

مهمترین اخبار ایران و جهان: