نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 17:11

سنای ازبکستان معاهده انتقال محکومان با ایران را تصویب کرد

سنای ازبکستان در چهل و نهمین اجلاس خود قانون «معاهده بین جمهوری ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران در مورد انتقال محکومان (تهران، 18 ژوئن سال 2023)» را بررسی و تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سنای ازبکستان در چهل و نهمین اجلاس خود قانون «معاهده بین جمهوری ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران در مورد انتقال محکومان (تهران، 18 ژوئن سال 2023)» را بررسی کرد.

در این اجلاس تاکید شد که تصویب این معاهده زمینه قانونی برای به پایان رساندن مدت حبس اتباع مجرم ازبکستان و ایران که توسط دادگاه در کشور متبوع تعیین شده و همچنین برقراری همکاری دوجانبه در زمینه انتقال محکومین را فراهم می‌کند.

گفتنی است که این معاهده در تاریخ 18 ژوئن سال 2023 میلادی در چارچوب سفر رسمی رئیس جمهور ازبکستان به ایران به امضا رسید.

تصویب و اجرایی شدن این معاهده پایه قانونی را در زمینه انتقال محکومان ایجاد و اثربخشی همکاری‌های متقابل نهادهای ذیصلاح دو کشور را در این زمینه افزایش می‌دهد.

در چارچوب بررسی این معاهده سناتورها خاطرنشان کردند که به پایان رساندن مدت مجازات توسط محکومان در کشور خود به آنها امکان ملاقات به طور منظم با خویشاوندان نزدیک خود فراهم می‌کند و این به نوبه خود بر روابط خانوادگی تأثیر مثبتی خواهد داشت و به سازگاری محکومان با زندگی اجتماعی کمک می‌کند .

در پایان بررسی‌ها این قانون توسط سناتورها به تصویب رسید.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643789

مهمترین اخبار ایران و جهان: