نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 13:19

مردانی در نشست مدیران حراست دانشگاه‌‎ها: صیانت از افراد وظیفه سنگینی بر دوش حراست است

رئیس بسیج اساتید کشوردر نشست مدیران حراست دانشگاه‌‎ها، گفت: نقش حراست در صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی در محیط کار، در تعمیق فرهنگ و ارزش‌های انقلاب، در حفظ و صیانت از فرهنگ ایرانی و اسلامی در محیط کار نه به صورت سلبی بلکه به صورت ایجابی و اثباتی بسیار مهم است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد رضا مردانی رییس بسیج اساتید کشور در نشست مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با بیان اینکه در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ابر قدرت منطقه‌ای به تعبیر خود سرمداران استکبار جهانی در خاورمیانه می درخشد، بیان کرد: امروز دیگر نمی‌توانند از گزینه نظامی روی میز با جمهوری اسلامی ایران سخن بگویند. امروز ادبیات این‌ها این است که نمی‌خواهیم با جمهوری اسلامی درگیر شویم.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا و فداکاری و جهاد مجاهدان انقلابی چه فرزندان ایران زمین و چه سایر رزمندگان محور مقاومت، امروز نگران تهدید نظامی نیستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: امروز دشمن با یک جنگ ترکیبی و همه جانبه به ویژه جنگ شناحتی و عملیات روانی به دنبال ایجاد تغییر در محاسبات ذهنی و افزودن به گره‌های ذهنی جوانان و مردم ما هستند که در اینجا جایگاه حراست‌ها، جایگاه‌های حاکمیتی، اساتید و آموزش عالی کشور برای جهاد تبیین و مقابله با این حرکت دشمن جایگاه بسیار حساس و مهمی است. 

مردانی خاطر نشان کرد: در میان نقش آفرینان این حوزه، نقش آموزش عالی و کنشگران دانشگاهی و نقش حراست نقش بی بدیل و بسیار موثر و تعیین کننده است.

وی تاثیر در صیانت از افراد و سرمایه انسانی را رکن اول از ارکان اداره سازمان ها دانست و گفت: صیانت از افراد وظیفه سنگینی بر دوش حراست است. نقش حراست در مقابله با نفوذ دشمن در سازمان و نفود در افراد و در سامانه ها امروز خیلی مهم است.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: نقش حراست در صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی در محیط کار، در تعمیق فرهنگ و ارزش‌های انقلاب، در حفظ و صیانت از فرهنگ ایرانی و اسلامی در محیط کار نه به صورت سلبی بلکه به صورت ایجابی و اثباتی بسیار مهم است.

مردانی  خاطر نشان کرد: امروز در دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب و مسئله ارزش‌های اخلاقی یا در زمان بحران و اغتشاش همیشه حراست نوک پیکان دفاع، حمله و صیانت است. این مسئولیت‌های سنگین، می‌طلبد که این مجموعه در آموزش عالی مورد توجه مسئولین باشد و با اقتضائات و نیازها و به ابزارهای روز مجهز شود تا بتواند نقش آفرینی‌های خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: تسهیل گری یکی از نیازهایی است که کارکنان و دانشگاهیان از حراست انتظار دارند. 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و ارزشی و تعریف همکاری‌های مشترک توسط حراست با این مجموعه‌هاست ما به نوبه خود در بسیج اساتید اعلام امادگی می کنیم که هم در سطح ملی و هم در دانشگاه، هر گونه کمکی که در راستای ماموریت های حراست بتوانیم انجام دهیم، این وظیفه را عهده دار و انجام می‌دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664045

مهمترین اخبار ایران و جهان: