نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 10:30

بارش سنگین برف در اردبیل؛ وضعیت محورهای مواصلاتی استان اردبیل نامساعد است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به بارش سنگین برف و تداوم برف و کولاک شدید عملا تردد در برخی از محورهای مواصلاتی استان اردبیل غیرممکن شد.

آیدین هاشمی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: برف سنگین تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل را در برگرفته و عملا تردد در برخی محورها از جمله اردبیل-آستارا و اسالم به خلخال امکان پذیر نیست.

وی افزود: باتوجه به تداوم بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی استان اردبیل تردد در هیج یک از مسیرها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

هاشمی وضعیت راه‌های استان اردبیل را نامطلوب  عنوان کرد: سنگینی برف تردد در جاده‌های استان اردبیل را به شدت کند کرده است لذا از کلیه هموطنان درخواست داریم تا اطلاع ثانوی از تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل اجتناب کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از رخ داد کولاک بسیار شدید در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت: کماکان بارش برف با کولاک شدید در این نقاط ادامه دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل راهداری با تمام امکانات و نیروی انسانی خود در سراسر محورهای استان مستقر بوده و در حال خدمت‌رسانی هستند. هرچند سنگینی برف کولاک شدید کار بازگشایی مسیرها را دشوار کرده است اما با این حال عوامل راهداری سعی در باز نگه داشتند جاده‌ها را دارند.

هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت جاده اردبیل-سرچم، عنوان کرد: تردد در این مسیر به سختی و فقط با زنجیر چرخ انجام می‌شود اما در شرایط فعلی به هیچ وجه تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل توصیه نمی‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر اولویت اصلی بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی و سپس روستایی است.
پایان‌پیام/۳۸۸۶/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637001

مهمترین اخبار ایران و جهان: