نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 11:49

امکان سفر بدون روادید اتباع قطر به تاجیکستان

رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با محافل تجاری و سرمایه‌گذاران قطر ضمن اشاره به پتانسیل بزرگ گردشگری کشورش گفت: ما به صورت یک جانبه شرایط بدون روادید را برای اتباع تعدادی از کشورها از جمله قطر به مدت 30 روز اعمال کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در حاشیه سفر خود به دوحه با دوایر کسب کار، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های قطر دیدار کرد.

رحمان ضمن سخنانی در این همایش از تاجیکستان به عنوان یک کشور کوهستانی دارای طبیعت زیبا، گیاهان و جانوران منحصر به فرد، میراث تاریخی و فرهنگی، فرصت‌های زیاد برای توسعه بخش گردشگری به‌ویژه کوهنوردی، محیط زیستی، بهداشتی و شکاری یاد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال، ما شرایط بدون روادید یک جانبه برای اتباع تعدادی از کشورها از جمله دولت قطر را برای مدت 30 روز اعمال کردیم.

بنابر سخنان وی، دولت تاجیکستان با استفاده از فرصت‌های مشاغل کوچک و متوسط و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به تقویت و گسترش زیرساخت‌های حوزه گردشگری توجه ویژه دارد.

بنابر تاکید رحمان، در این راستا تاجیکستان طی 5 سال گذشته مزایا و ترجیحات جاری را برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها پیشنهاد کرده که معافیت واردات مواد و تجهیزات برای ساخت تاسیسات گردشگری از عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین شرکت‌های تازه تاسیس در این حوزه از پرداخت مالیات بر درآمد برای یک دوره 5 ساله، از آن جمله است.

همزمان رئیس جمهور تاجیکستان اعلام کرد که دولت این کشور آماده بررسی و حمایت از پیشنهادات سرمایه‌گذاران قطری برای ایجاد همکاری‌های مفید در زمینه‌های اولویت‌دار فوق، هستند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648045

مهمترین اخبار ایران و جهان: