نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 13:31

بارش برف و باران در استان قزوین ادامه دارد

کارشناس هواشناسی قزوین از استقرار سامانه بارشی در این استان تا صبح فردا خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه هفته جاری، استان دوباره تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می‌گیرد.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار کرد: سامانه بارشی همچنان تا صبح فردا در استان مستقر است و در بعضی ساعات شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

وی افزود: بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به صورت برف بوده و با توجه به میزان بارش‌ها در سطح منطقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی قزوین تصریح کرد: در گردنه‌های استان قزوین هم با وضعیت وزش باد و بارش برف، احتمال کولاک وجود دارد، همچنین پدیده مه، امروز برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: از فردا ظهر به تدریج وضعیت جوی پایدار می‌شود به طوریکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی پایدار در منطقه خواهیم داشت و مجدد برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری، استان تحت تاثیر سامانه بارشی دیگری قرار می‌گیرد.

آخوندی عنوان کرد: به لحاظ دمای هوا، بامداد امروز حداقل دما در شهر آوج صفر درجه سلسیوس بوده و دمای هوای شهر رازمیان روز گذشته به ۱۲ رسیده و بیشینه و کمیته دما در شهر قزوین هم به ترتیب ۱۰ و ۳ درجه مثبت بوده است.

وی در پایان گفت: طی این مدت حدود ۲۲ سانتیمتر برف در معلم کلایه داشتیم و بیشترین مقدار بارش باران و برف در کوهین حدود ۳۰.۵ میلیمتر بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650745

مهمترین اخبار ایران و جهان: