نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 12:50

تشریح برنامه‌های بسیج عشایری در لرستان/ اجرای ۲۶ برنامه اصلی در هفته بسیج عشایری

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان با بیان اینکه در هفته بسیج عشایر ۲۶ برنامه اجرا می‌شود، گفت: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش ریش سفیدان و معتمدین عشایر، دیدار سران و معتمدین عشایر با نماینده ولی‌فقیه و برگزاری مسابقه تیراندازی با حضور ۱۵۰ نفر بخشی از برنامه‌های هفته بسیج عشایر در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیاوش رستمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار سال هفته بسیج عشایری، اظهارکرد: شعار امسال هفته بسیج عشایر «عشایر قشر تولید کننده و مایه برکت هستند» است، جمله‌ای که مقام معظم رهبری سال گذشته در کنگره ملی شهدای عشایر عنوان کردند.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج عشایر ۲۶ برنامه اجرا می‌شود، گفت: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش ریش سفیدان و معتمدین عشایر ، دیدار سران و معتمدین عشایر با نماینده ولی‌فقیه و برگزاری مسابقه تیراندازی با حضور ۱۵۰ نفر بخشی از برنامه‌های هفته بسیج عشایر در استان است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان، بیان کرد: مهمان ویژه هفته بسیج عشایری فرمانده بسیج عشایر کشور است، که قرار است از برخی مناطق عشایری بازدید کند.

افتتاح دو باب منزل مسکونی و دو کانال آب بر در بیرانشهر و زاغه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عشایری استان است که رستمی مطرح کرد.

به گفته وی فراخوان گردان‌های بیت المقدس، برگزاری جشنواره بومی محلی و بازی‌های سنتی در بیرانشهر و گشت رضویون در هفته بسیج عشایری انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ساخت ۲۸ واحد مسکونی را در حال ساخت داریم، عنوان کرد: از این تعداد ۶ واحد آماده تکمیل و بهره‌برداری است، همچنین ظرف این مدت ۵ واحد مسکونی را مرمت کردیم.

رستمی گفت: از سال گذشته تاکنون ۲ هزار نفر روز اردوی جهادی عمرانی، فرهنگی و اقتصادی داشته‌ایم، همچنین ۲ هزار متر کانال آب بر کشاورزی آماده شده است.

به گفته وی ظرف یکسال گذشته ۳ آبشخور دام توسط بسیج عشایری در منطقه کوگان ساخته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان عنوان کرد، از برج ده سال گذشته تاکنون ۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بسیجیان عشایر پرداخت شده است، امسال هم ۶ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان عشایر پرداخت می‌شود.

رستمی به توزیع ۸ هزار پرس غذای گرم، ۳ هزار بسته معیشتی بین عشایر و زیرسازی ۸ کیلومتر جاده عشایری در کوگان نیز اشاره کرد و گفت: ساخت ده چشمه سرویس بهداشتی و حمام را در مناطق عشایری در دستور کار داریم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ما ۸۵ هزار عشایر کوچنده در استان داریم، گفت: برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۴، ۹۰ درصد از جامعه هدف را تحت پوشش بسیج عشایری دربیاوریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218389

مهمترین اخبار ایران و جهان: