نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 22:57

توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری لازمه تحقق عدالت اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: رسیدگی به مناطق کم برخوردار و ایجاد خدمات رفاهی و اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری لازمه تحقق عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو امشب در مراسم جشن نسیم مهر اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری لازمه تحقق عدالت اجتماعی است و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این مناطق و توسعه زیر ساخت‌های شهری در آن داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان شهری به مناطق محروم افزود: انجام وظایف و احساس مسئولیت اجتماعی همه مردم به ویژه مسئولان در قبال خانواده‌های نیازمند یک امر شرعی و قانونی بوده و رسیدگی به مناطق کم برخوردار و ایجاد خدمات رفاهی و اجتماعی در این مناطق به منظور تحقق  عدالت اجتماعی یک ضرورت است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: باید مسئولان شهری با اتخاذ تدابیر لازم اقدامات موثری‌تری برای ایجاد مساوات در توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری به ویژه با اولویت توجه به مناطق کم برخوردار داشته باشند.

حجت‌الاسلام کثیرلو با اشاره به فرا رسیدن برگزاری اجلاسیه کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل بیان کرد: یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم و عزت، افتخار، استقلال و سربلندی کنونی ایران اسلامی را مرهون جانفشانی، ایثار و از خود گذشتگی این عزیزان است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: اداره کل زندان اردبیل موفق به کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های ۱۹ گانه ارزیابی شده و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و مسئولان این حوزه به خصوص در زمینه کسب مهارت، حرفه آموزی و نیز اشتغال مددجویان قابل تقدیر است.

وی در ادامه با قدردانی از اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمندان گفت: هرچند اینگونه اقدامات خیرخواهانه بسیار ارزشمند است و باید استمرار داشته باشد ولی بایستی تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نسبت به پایدارسازی درآمدهای خانواده‌های نیازمند و مستحق از طریق فراهم آوردن زمینه اشتغال آنان اقدام شود.

وی با اشاره به تأکیدات چند ساله اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب بروز آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود فقر و عدم اشتغال و بیکاری است.

لذا موثرترین راهکار برای پیشگیری از این معضلات اجتماعی اهتمام به مسائل اقتصادی و کمک به رشد و شکوفایی واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور فراهم آوردن اشتغال و توسعه آبادانی است که خوشبختانه با توجه به وضعیت استان از حیث استعداد منطقه و وفور نعمت‌های الهی می‌توان اقدامات شاخصی در بحث سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه انجام داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1236601

مهمترین اخبار ایران و جهان: