نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 10:19

لزوم پیاده سازی مشی و منش امام راحل در جامعه

رودبار - معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم پیاده سازی مشی و منش امام خمینی در جامعه گفت: اندیشه، خط فکری و نگرش امام راحل باید در رفتار و گفتار مسئولان پیاده سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم قاسمی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد در مسجد جامع رستم آباد اظهار کرد: تحریف امام راحل از سوی برخی افراد و دشمنان در زمان حیاتشان هم بروز و نمود پیدا کرده بود.

وی با تاکید بر لزوم بازشناسی و واکاوی اندیشه‌های امام راحل برای نسل جوان افزود: شخصیت حضرت امام در ابعاد مختلف باید مورد تبیین و واکاوی قرار گیرد.

«تحریف» آفت بزرگ جامعه اسلامی است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه «تحریف» آفت بزرگ جامعه اسلامی است، گفت: دین اسلام و معارف و مفاهیم اسلامی از دیرباز مترصد «تحریف» بوده است.

قاسمی با اشاره به مواردی از «تحریف» از صدر اسلام تا کنون اضافه کرد: «تحریف» شگرد سنتی دشمن برای تضعیف و زوال پذیری اسلام است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به «تحریف» نام و کلام امام راحل تصریح کرد: نام، کلام و راه امام راحل حتی در خانواده ایشان مورد «تحریف» قرار گرفت.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به استفاده ابزاری برخی سیاسیون از نام امام راحل در انتخابات‌ها و رویدادهای سیاسی اضافه کرد: عده‌ای در ایام انتخابات در سخنرانی‌ها و همایش‌های سیاسی نام امام را مصادره به مطلوب کردند.

وی ادامه داد: تئوری‌ها، اندیشه‌ها و نظریه پردازی‌های حضرت امام خمینی (ره) گواه محکم و مستدل شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

امام راحل احیاگر واقعی اسلام ناب محمدی بودند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امام راحل احیاگر واقعی اسلام ناب محمدی بودند، گفت: پیاده سازی واقعی و عقلانی معارف و ارزش‌های دینی با کوشش امام راحل در کشور شکل گرفت.

حجت الاسلام قاسمی با تاکید بر رعایت اصول و اندیشه امام راحل در ابعاد مختلف اضافه کرد: تحقق آرمان‌های امام راحل با رعایت اصول و اندیشه ایشان صورت می‌گیرد.

وی با تشریح ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) افزود: ژرف اندیشی، عقلانیت، خردمندی و معنویت محوری را می‌توان در لایه‌های شخصیتی امام (ره) جست و جو کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تعبد و بندگی امام (ره) آغشته به تحجر نیست، گفت: حلال و حرام خط قرمز رفتاری، گفتاری و کرداری حضرت امام است.

قاسمی با اشاره به روحیه ظلم ستیزی حضرت امام بیان کرد: ایستادگی حضرت امام (ره) در مقابل ظلم، جور و فساد مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه حضرت امام مردم محور بودند، افزود: مردم محوری امام راحل ریشه در نگرش و اندیشه ایشان دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم پیاده سازی مشی و منش امام در جامعه، بیان کرد: اندیشه، خط فکری و نگرش امام راحل باید در رفتار و گفتار مسئولان پیاده سازی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1262589

مهمترین اخبار ایران و جهان: