نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 08:46

کاروان دوچرخه‌سواری «سرباز تا سردار» عازم ‌مزار «سردار دلها» شد

برای سومین سال متوالی کاروان دوچرخه‌سواری «سرباز تا سردار» با حضور ۵۰ دوچرخه‌سوار از بهاباد عازم کرمان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، برای سومین سال متوالی کاروان دوچرخه سواری بهاباد یزد با نام "سرباز تا سردار" صبح امروز پس از حضور در حرم مطهر شهدای کوهبنان و در ادامه با حضور گلزار شهدای کوهبنان این شهر را به مقصد مزار سردار دلها در کرمان ترک کرد.

رضا شفیع‌زاده مسؤول فرهنگی کاروان اظهار کرد: به‌منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان عملیات بیت‌المقدس خصوصا فرمانده دلاور این عملیات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین ‌گرامیداشت دانشجوی شهید امیرحسین قربانی از شهدای سانحه هوایی، برای سومین سال متوالی کاروان دوچرخه‌سواری سرباز تا سردار از شهرستان بهاباد عازم قبر مطهر و ‌منور سردار دلها در استان کرمان می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: مبدا حرکت را از گلزار شهدای شهرستان بهاباد از کنار قبر مطهر شهید امیرحسین قربانی قرار دادیم زیرا این شهید اعتقاد و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌ها داشت و عاشق دلباخته سردار دلها بود.

 شفیع‌زاده ادامه داد: در جریان سقوط هواپیما شاهد موضع انقلابی پدر شهید و ولایتمداری و مطیع محض بودن خانواده شهید به ولی امر مسلمین جهان بودیم.

 مسؤول فرهنگی کاروان دوچرخه‌سواری بهاباد بیان داشت: این کاروان ۵۰ نفره مسیر حدود ۲۶۰ کیلومتری شهرستان بهاباد تا گلزار شهدای شهر کرمان را با عبور از شهرهای بهاباد، آسفیچ، کوهبنان، زرند و چترود طی می‌کند و در پایان به زیارت قبر سردار دلها خواهد رفت.

 وی ابراز داشت: به‌منظور گرامیداشت دهه کرامت اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و دیدار با مردم شهرهای مسیر خصوصا خانواده معزز شهیدان و در نهایت عرض ارادت به سردار شهید سلیمانی از جمله اهداف سفر سه روزه این کاروان است.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237189

مهمترین اخبار ایران و جهان: