نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 19:46

تعالی جامعه در گرو توجه به معلمان و رفع دغدغه های این قشر است

سنندج- امام جمعه سنندج گفت: تعالی جامعه در گرو توجه به معلمان و رفع دغدغه های این قشر است لذا باید مسئولان استانی و کشوری از تمام امکانات برای خدمت به این افراد بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: انسان اگر دانشمند و آگاه باشد می‌تواند به انواع پیشرفت‌ها دست پیدا کند.

وی افزود: هر معلم، دانشمند و ماموستایی در کنار علم باید درایت، حکمت، عقلانیت، مهارت و آینده نگری داشته باشد.

امام جمعه سنندج بیان کرد: تنها سرمایه‌ای که در دنیا فروش ندارد علم است، لذا هرگونه توسعه وپیشرفتی در جامعه در گروه علم است.

ماموستا رستمی عنوان کرد: درجه معلم بسیار بالا است و واژه شیرین فرهنگ برای معلم شامل هر گونه تلاش، کار برای توسعه، خدمت گذاری، تولید صنعت، حرفه رسیدگی به محرومین و معلولین بوده و درجه بالای علمی نابینایان و معلولین نشان از تلاش معلم‌های جامعه است.

امام جمعه سنندج با ذکر اینکه مهار تورم و رشد تولید باید از طریق علم عملی شود، افزود: علم باید ما را به سمت اقیانوس‌ها و فضاها بکشاند و با موضوعات مفید به جامعه، مهارت و پیشرفت کنیم.

ماموستا رستمی از تدوین اولین خط بریل با الفبای کردی استقبال کرد و افزود: امیدواریم این مهم در آینده نزدیک به اتمام برسد و همه افراد نابینای کردزبان دنیا از آن بهره مند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192589

مهمترین اخبار ایران و جهان: