نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 10:00

مصرف روزانه شیر منجر به کاهش وزن می‌شود

اصفهان - مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس مطالعات، افرادی که روزانه بیشتر شیر می‌نوشند احتمال کاهش وزن بیشتری دارند.

مرجان هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شیر حاوی پروتئین و کلسیم است که به کاهش اشتها کمک می‌کند و به همین دلیل می‌تواند به حفظ وزن مناسب کمک کند.

وی ادامه داد: مصرف شیر و لبنیات عوارض ناشی از افزایش آلودگی هوا به شدت کاهش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه مصرف یک لیوان شیر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و با محافظت از پرزهای روده و ویتامین با ایفای نفش در تنظیم رشد سلول‌ها و افزایش ایمنی از سرطان روده جلوگیری می‌کند، ادامه داد: فعالیت سلول‌های مغزی را بهبود بخشید و برای فعالیت فکری مفید است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو تصریح کرد: نوشیدن شیر در صبح باعث کنترل قندخون می‌شوند و برای دیابتی‌ها مفید است.

وی با بیان اینکه شیر غنی از پروتئین است و به عضله سازی کمک می‌کند،افزود: شیر یکی از بهترین منابع تغذیه‌ای برای بدن انسان است که به خاطر ویتامین A باعث حفظ سلامت پوست و موها می‌شود و دارای کلسیم، فسفر و ویتامین D است که برای رشد و حفظ استخوان و سلامت دندان‌ها بسیار مهم است.

هادیان گفت: شیر حاوی مواد مغذی مهمی مثل پروتئین، ویتامین B12 و روی است که به جلوگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کند و حاوی پروتئین‌های مهمی مانند کازئین و ویتامین‌های گروه B است که رشد سالم بدن در کودکان را سرعت می بخشد.

وی اعلام کرد: برای بهره‌مندی از فواید کامل شیر، می‌توانید آن را به همراه یک رژیم غذایی سالم به عنوان یک بخش از تغذیه خود مصرف کنید. با این حال، به دلیل حساسیت‌های غذایی، برخی افراد نمی‌توانند شیر مصرف کنند، بنابراین قبل از استفاده از شیر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258201

مهمترین اخبار ایران و جهان: