نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 20:15

رویه غیرشرعی دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان را برنمی تابیم

ساری- معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران بر لزوم رعایت حقوق مردم در عرصه سلامت تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم رویه غیرشرعی و غیرمنصفانه دریافت زیرمیز توسط برخی پزشکان را برنمی تابد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی عصر یکشنبه در جلسه بررسی تعرفه‌های خدمات پزشکی مازندران با حضور مسئولان دانشگاه‌های پزشکی و شرکت‌های بیمه‌ای استان گفت: تأمین حقوق و سلامت مردم در عرصه خدمات پزشکی سیاست خدشه ناپذیر دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به رسالت پزشکان در تأمین سلامت جامعه افزود: فعالان عرصه سلامت بویژه پزشکان نباید به این حوزه نگاه انتقاع جویانه داشته باشند.

این مسئول سیاسی با اشاره به گزارش‌های نگران کننده مردمی در زمینه دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان اظهار کرد: دولت سیزدهم این رویه غیر شرعی و غیر منصفانه که تعدی به حقوق بیماران و مردم است را بر نمی تابد.

معاون استاندار مازندران گفت: باید با تقویت مکانیزم‌های نظارتی بساط پدیده زشت زیر میزی‌های پزشکی در مازندران برچیده شود.

وی لزوم مراقبت از سلامت عمومی را وظیفه مهم و حرفه‌ای پزشکان دانست وافزود: تحت هیچ شرایطی این رسالت پایدار و ریشه‌ای نباید آسیب ببیند.

سلگی خاطر نشان کرد: پدیده زیر میزی برخی پزشکان مغایر قواعد انسانی و سازمانی است.

وی قاطبه پزشکان و فعالان عرصه سلامت را انسان‌های شریف و پایبند به اخلاق حمیده دانست وافزود: متأسفانه تلاش ناآگاهانه برخی از پزشکان در بروز آسیب به این حرفه اذهان عمومی را نگران کرده است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به تعیین و ابلاغ تعرفه‌های خدمات پزشکی از سوی دولت افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم مازندران و بویژه روستانشینان که از نظر رفاهی نیازمند حمایت هستند، تعرفه خدمات پزشکی در این استان با کاهش اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه‌های مراکز درمانی و پزشکی، مسئولیت شرکت‌های بیمه گر در این ارتباط را کلیدی خواند وافزود: شرکت‌های بیمه‌ای باید با ایفای وظایف خود در قبال بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از پایداری سامانه‌های سلامت استان حمایت کنند.

سلگی تصریح کرد: دولت به هیچ وجه اجازه تعدی به حقوق اجتماعی مردم را نخواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195289

مهمترین اخبار ایران و جهان: