نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 15:21

نقش محوری آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد مغفول نماند

اردبیل- مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: نقش محوری و اصلی آموزش و پرورش در آموزش و پیشگیری از اعتیاد نباید مغفول بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر منتظرعلیه ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: تقویت لایه‌های محافظ در برابر اعتیاد برای دانش آموزان از اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه براساس اطلس شیوع شناسی اعتیاد در کشور برخی از کانون‌های خطر آسیب پذیر در مدارس وجود دارد که کمک به حل آن با استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و شرکای اجتماعی بویژه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها جزو اولویت ستاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش غفلت از برنامه‌های فرهنگی پیشگیری در مدارس را خسارتی جبران ناپذیر دانست و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در اولویت مبارزه با موادمخدر در کشور نقش محوری آموزش و پرورش در این راستا بسیار مهم است.

منتظرعلیه تأمین و اختصاص اعتبارات مربوط به تجهیز خانه یاریگران زندگی و مراکز مشاوره دانش آموزی را علیرغم محدودیت‌های مالی و اعتباری حاصل فهم مشترک مسئولین از اهمیت آموزش و پرورش در رشد و توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور دانست و افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری بی شک این نگاه به طور مستمر تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: خانه و کانون‌های یاریگران زندگی ظرفیت و فرصت مناسبی برای توسعه و تعمیق برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری و توانمندسازی گروه‌های هدف دانش آموزی، والدین و معلمان عنوان و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در سایه شکل گیری این شبکه‌های اجتماعی ممکن و دست یافتنی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202689

مهمترین اخبار ایران و جهان: