نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 15:20

گلایه مردم محمودآباد از وضعیت خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها

قزوین- امام جمعه شهر محمودآباد با بیان اینکه تصمیمات عجولانه و ناهماهنگی دستگاه‌ها اعتماد مردم را کاهش می دهد، گفت: مردم محمودآباد از وضعیت خدمات رسانی اتوبوس ها گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه محمودآباد نمونه با اشاره به لزوم امیدآفرینی در جامعه و تاکید مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی و همچنین مرقد امام باید مورد توجه جامعه قرار بگیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره) رهبر انقلاب با تمرکز بر دو ابزار امام خمینی، ایمان و امید را دو قدرت نرم‌افزاری امام برشمردند که با آن‌ها توانست سه تحول در سطح داخلی، امت اسلامی و در سطح جهان ایجاد کند.

امام جمعه محمودآباد نمونه تاکید کرد: با نگاهی واقع‌بینانه به اجزای امیدآفرینی در عرصه عمومی می‌توان به ۳ ضلع «امنیت»، «کارآمدی» و «اعتماد اجتماعی» به عنوان سه مولفه‌ای که بسترساز ایجاد امید در جامعه هستند اشاره کرد.

وی تاکید کرد: جامعه‌ای که امنیت یا احساس امنیت در آن در بین آحاد جامعه برقرار نباشد، نمی‌تواند به آینده امید داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در بستر امنیت است که زمینه‌های رشد و پیشرفت و توسعه فراهم می‌شود، مولفه‌ای که کشورمان به‌سبب مجاهدت‌ها و خودباوری، بی‌اغراق در آن در وضعیت مثال‌زدنی قرار دارد.

وی عنوان کرد: یکی از دستاوردها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال گذشته ایجاد و ارتقای امنیت در ابعاد داخلی و منطقه‌ای با ظرفیت‌های بومی بوده است.

امام جمعه محمودآباد اضافه کرد: کارآمدی نظام اسلامی طی ۴۳ سال گذشته و در مقابله با حوادث و وقایع مختلف و متنوع و عرصه‌های گوناگون به اثبات رسیده است.

هرجا به نسخه امامین انقلاب دقت کردیم موفق شدیم

وی با بیان اینکه البته کارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف دارای مراتب قوی و ضعیف است، تاکید کرد: آنجا که به نسخه امام و رهبری عمل شده است شاهد کارآمدی و پیشرفت و رضایت مردم هستیم و هرجا که به نسخه امامین انقلاب عمل نکرده یا کم‌توجهی کرده‌ایم، دچار اختلال و عقب‌ماندگی شده‌ایم.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: در میدان اقتصاد اگر چه گام‌های بلندی برداشته‌ایم اما به علت بی‌توجهی به نسخه نجاتبخش اقتصاد مقاومتی، گرفتار سختی‌ها و رنج‌های زیادی در حوزه معیشت و کسب و کار و اشتغال و تولید هستیم که موجب رنجش خاطر مردم شده است و به گونه‌ای است که علیرغم همه زحمات و تلاش‌ها نتیجه آن را در سفره خود کمتر احساس می‌کنند و رفع این چالش مهم، نقش زیادی در تقویت و ارتقا امیدواری عمومی دارد.

امید به آینده بدون اعتماد عمومی ممکن نیست

وی گفت: امید به آینده بدون برخورداری جامعه از اعتماد عمومی، امکان شکل‌گیری ندارد. اعتماد به اجزای حاکمیت، اعتماد به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران، اعتماد به سیاست‌گذاران و سیاستمداران، اعتماد به قانون گذاران، اعتماد به ناظران. در واقع در بستر این اعتماد اجتماعی است که امید شکل می‌گیرد و جامعه با تصمیم گیران و تصمیم‌سازان همسو می‌شود و می‌پذیرد و اجرا می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: اینک ایران عزیز پس از ۴۴ سال استقرار جمهوری اسلامی در سه عرصه داخلی، امت اسلامی و جهانی تحولات اساسی ایجاد کرده که خوشایند نظام حاکم بر جهان نیست. امید به آینده یک نقطه کانونی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند همه دستاوردهای ۴ دهه گذشته را از بین ببرد و همه ظرفیت پیش روی آینده را بسوزاند، از این منظر است که نبرد در عرصه ایمان و امید اهمیت پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه افزود: رژیم جعلی که روزی در آرزوی نیل تا فرات بود اکنون در محاصره عملیات مقاومت از درون و بیرون سرزمین‌های اشغالی است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: صهیونیست‌ها که از مرزهای لبنان و سوریه و اردن سال‌ها بود احساس ناامنی می‌کردند، دل در گرو امنیت حاکم بر مرزهای خود با مصر داشتند اما، شنبه هفته گذشته این مرز نیز ناامن شد.

مردم محمودآباد از وضعیت خدمات رسانی اتوبوس‌ها گلایه دارند

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به مشکلات حمل و نقل شهر محمود آباد نمونه تصریح کرد: از جمله گلایه مندی های مردم محمود آباد کمبود اتوبوس و تأخیر در خدمات رسانی اتوبوس‌ها است.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه شهر محمود آباد نمونه یک شهر خوابگاهی است و غالب مردم آن گارگر هستند و دائماً در رفت و آمد هستند، اضافه کرد: در این وضعیت سخت و رنج آور معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها، یک تصمیم عجولانه، یا یک ناهماهنگی بین نهادها می‌تواند باعث خسارت و هزینه‌های هنگفت برای مردم شود و باعث افزایش نارضایتی شهروندان شود.

وی در پایان بیان کرد: این اقدامات اعتماد مردم به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران را کاهش می‌دهد و موجب یاس و نامیدی در بین مردم می‌شود. از مسئولان مربوطه تقاضای رسیدگی داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272901

مهمترین اخبار ایران و جهان: