نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 00:43

جمع‌آوری مرغ مازاد بازار در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جمع آوری مرغ مازاد بر مصرف با مشارکت اتحادیه های مرغداران استان در استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز بستانچی عصر شنبه در جلسه کمیته استانی جمع‌آوری مرغ مازاد بازار استان با اشاره به واگذاری مدیریت بازار طیور به اتحادیه‌ها، اظهارکرد: با استفاده از تسهیلات تشکل‌ها و اتحادیه‌های مردمی، جمع‌آوری مرغ مازاد تولیدکننده‌ها از امروز در سطح استان آغاز می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بنا است اتحادیه‌ها در صورت مازاد و کمبود بازار را تأمین کنند و در صورت تفاوت قیمت مابه التفاوت را دولت پرداخت می‌کند.

بستانچی گفت: برابر ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی جمع آوری مرغ در استان‌ها بر عهده اتحادیه‌های استانی بوده که با اعتبارات بانک کشاورزی عملیاتی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نمی‌تواند در خرید مرغ به طور مستقیم شرکت کند و باید اعتبار لازم برای اجرای این طرح توسط بانک کشاورزی و صندوق توسعه کشاورزی تأمین شود، در نهایت زنجیره‌های تولید با مشارکت اتحادیه‌های استانی در خرید مرغ مازاد استان شرکت خواهند کرد.

بستانچی با بیان اینکه این استان در بحث مرغ نیز از تولیدکنندگان اصلی در کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: با اجرای این طرح تولیدکنندگان مرغ دغدغه‌ای نخواهند داشت و در صورت موفقیت، این طرح در حوزه پروتئین قرمز و سایر محصولات کشاورزی نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961845

مهمترین اخبار ایران و جهان: