نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 14:18

ثبت نام ۹۷۰ متقاضی مسکن ملی در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تاکنون در استان ایلام تعداد ۹۷۰ متقاضی مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، صبح امروز در آیین واگذاری ۲۳۳ قطعه زمین ماده قانون ۴ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در محل سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در اربعین سال جاری با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط وزرات راه و شهرسازی، این همایش بزرگ به خوبی برگزار شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته زوار ساعت‌ها در مسیر اربعین معطلی داشتند اما در اربعین امسال   کمترین معطلی و خستگی در بین زوار اربعین مشاهده شد.
   
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اگر کشوری جمعیت جوان داشته باشد در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی حرف های بسیاری برای گفتن دارد ولی اگر نیروی جوان در کشور نباشد پیشرفت در آن کشور اتفاق نخواهد افتاد. 

وی افزود: در دولت سیزدهم ۳۴ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن تامین شده است. 

مالکی اضافه کرد: دولت سیزدهم افزایش متقاضیان فاقد مسکن را بدون پاسخ نگذاشت و با برنامه ریزی های لازم در صدد حل مشکلات برآمد. 

وی ادامه داد: در استان ایلام به دلیل کوهستانی بودن، تامین زمین جهت ساخت مسکن به سختی انجام می شود و بر همین اساس توسط همکاران ما جهت تامین زمین‌ در این طرح زمین خریداری شده است. 

وی تاکید کرد : وزارت راه و شهرسازی با  همه ظرفیت و همه توان شبانه روز در پی این است که گره ای از مشکلات مردم باز نماید. 

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این آیین گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که همگی را موظف به کمک به جوانی جمعیت کرده و آن را جزو امر به معروف و نهی از منکر دانستند، این مراسم آیینی مبارک است.

وی افزود: دولت سیزدهم به جدیت با ورود به این مهم اقدامات زیادی در این راستا انجام داده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی یکی از مهم‌ترین اقدامات در این رابطه را تهیه زمین و مسکن خانواده ها دانست و ادامه داد: تاکنون در استان ایلام تعداد ۹۷۰ متقاضی ثبت نام نموده اند. 

دوستی خاطر نشان کرد: از این تعداد به ۴۰۰ درخواست ثبت شده رسیدگی شده است که امروز به نیابت از این تعداد به ۲۳۳ نفر زمین اهدا شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سهم استان ایلام از طرح ملی مسکن تعداد ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.

 
وی گفت: سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۹۷۹ پرونده جهت واگذاری طرح ملی مسکن تشکیل شد و در سال جاری این تعداد به ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد رسید. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پایان این مراسم قرارداد زمین به خانواده هایی که فرزند سومشان طبق قانون جوانی جمعیت به دنیا آمده واگذار و همچنین از خادمین اربعین اداره کل راه و شهرسازی تجلیل شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518745

مهمترین اخبار ایران و جهان: