نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:49

عربستان و هند 20 توافقنامه امضا کردند

ولی‌عهد سعودی و نخست وزیر هند، امروز در جریان نشست مجمع سرمایه‌گذاری عربستان و هند، شاهد امضای20 توافق‌نامه بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در جریان دیدار امروز (دوشنبه، ۱۱ سپتامبر)، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، توافقنامه‌هایی بین ریاض و دهلی‌نو  به امضا رسید.

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، در جریان نشست مجمع سرمایه‌گذاری عربستان و هند که بن‌سلمان و مودی در آن حضور داشتند، بیش از ۲۰ توافقنامه به امضای طرفین سعودی و هندی رسید. هرچند که انتظار می‌رود، تعداد توافقنامه‌های امضا شده در این مجمع که به میزبانی هند برگزار می‌شود، به ۴۰ توافق برسد.

«آریندام باغچی» سخنگوی وزارت خارجه هند طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر) نوشت که بن سلمان و مودی امروز نخستین نشست سران شورای همکاری راهبردی مشترک را برگزار کردند و در این نشست به زمینه‌های همکاری مشترک از جمله در بخش‌های امنیت انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، دفاع و امنیت، بهداشت و امنیت غذایی، فرهنگ و رفاه اجتماعی و غیره پرداخته شد.

ولی‌عهد سعودی از امروز و پس از پایان اجلاس سران «گروه ۲۰»، سفر رسمی خود در هند را آغاز کرد و در دهل نو مورد استقبال نارندرا مودی، قرار گرفت. هند که از اول دسامبر ۲۰۲۲ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده داشته، نهم و دهم سپتامبر جاری میزبان نشست سالانه این گروه بود. رهبران کشورهای گروه ۲۰ و ۹ کشور دیگر از جمله بنگلادش، مصر، اسپانیا، موریس، نیجریه، هلند، امارات متحده عربی، عمان و سنگاپور برای شرکت در این مراسم حضور داشتند.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494545

مهمترین اخبار ایران و جهان: