نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 20:11

طرح اولیه طبیعت‌گردی گسترده در تالاب‌های شهرستان بروجن اجرایی شود

شهرکرد_رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: طرح اولیه طبیعت‌گردی گسترده در تالاب‌های شهرستان بروجن با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه امروز پنج شنبه در آئین‌های بهره برداری از طرح‌های مهم زیست محیطی در این استان اظهار کرد: برای تالاب چغاخور شهرستان بروجن تعهدات نسبت به کنوانسیون رامسر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تالاب چغاخور باید به وظایف خود در قبال این تالاب عمل کنند تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری باید نسبت به تغییر کاربری‌ها، استفاده از سموم و آلاینده‌ها محدوده تالاب چغاخور دقت و کارگروه مربوطه در این خصوص را فعال کند.

سلاجقه ادامه داد: طرح اولیه طبیعت‌گردی گسترده در تالاب‌های شهرستان بروجن با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و اجرایی شود.

وی اذعان داشت: تالاب گندمان شهرستان بروجن براساس ظرفیت موجود می‌تواند به‌عنوان شهر تالابی معرفی شود.

سلاجقه بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست برای خرید خودرو و تجهیزات ویژه حفاظت محیط زیست استان‌ها پیگیری کرده و در حال خرید ۱۰۰ دستگاه خودرو است که تعدادی از آن‌ها به اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466745

مهمترین اخبار ایران و جهان: