نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 13:44

۳۲۲ شهر و روستای اصفهان تحت پوشش طرح‌های آبرسانی

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از بهره‌برداری 10 طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر 1100 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

حسین اکبریان مدیرعامل آبفای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در هفته دولت طرح‌های آبرسانی در شهر اصفهان و مناطق مبارکه، برخوار، نایین و زیار افتتاح می‌شود، اظهار داشت: ۱۰ طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۲۲ شهر و روستا تحت پوشش این طرح‌ها قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: آبرسانی به روستاهای مجتمع لای سیاه و کوهستان بهارستان نایین در قالب طرح محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی از مهم‌ترین طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت است که با ۳۵ کیلومتر خط انتقال، ۲۲ روستا با جمعیت ۱۲۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اکبریان با اشاره به افتتاح فاز اول طرح تقویت فشار آبرسانی به پهنه غرب شهر اصفهان در خیابان صمدیه تا کهندژ گفت: این فاز شامل اجرای سه پروژه در نقاط مختلف شهر از جمله ساخت مخزن و خرید و لوله‌گذاری در قطرهای مختلف با هزینه اجرایی ۹۰ میلیارد ریال است.  

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در خصوص سایر طرح‌های آبرسانی بیان کرد: ایستگاه پمپاژ و مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی مجتمع زودان مبارکه، تله متری و تله کنترل شبکه توزیع و تأسیسات آبرسانی در سطح شهرستان مبارکه، راه‌اندازی چاه بحران محسن‌آباد به همراه خط انتقال، ساختمان اداری و آزمایشگاه زیار، مخزن ۲۵۰ متر مکعبی کلودان و تقویت و بازسازی ایستگاه پمپاژ بین راهی کبوترآباد در زیار از دیگر طرح‌های شرکت آبفا است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی از بهره‌برداری ایستگاه پمپاژ فاضلاب محمودآباد واقع در منطقه پنج اصفهان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: آبرسانی به شاپورآباد و محسن‌آباد برخوار شامل مخزن ۲ هزار مترمکعبی، شیرخانه، پمپاژ و خطوط انتقال آب نیز با هزینه اجرایی ۴۵۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463989

مهمترین اخبار ایران و جهان: