نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 13:13

انگور و گلابی گلخانه‌ای برای نخستین بار در ابهر تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: برای نخستین بار، تولید انگور و گلابی به صورت گلخانه‌ای در این شهرستان انجام می‌شود.

حسن مولایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به تولید انگور و گلابی به صورت گلخانه‌ای اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای طرح کشاورزی نوین قرار است که در هفت هکتار انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه طرح پرورش انگور و گلابی در فاز نخست در سه هکتار از باغ‌های روستای «نورین» انجام می‌شود، اضافه کرد: این طرح به صورت آزمایشی در حال اجراست و در صورت موفقیت سطح زیر کشت آن بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مزایای زیادی نسبت به روش سنتی دارد، افزود: امکان تولید میوه خارج از فصل، تولید میوه نوبرانه قبل از بازار، مقاومت بالای میوه در برابر سرمازدگی و کاهش استفاده از سموم از جمله مزایای این نوع تولید میوه است.
مولایی ادامه داد: از دیگر مزایای اجرای این طرح کاهش مصرف آب، صرفه اقتصادی بالا و کاهش عوارض ناشی از مخاطرات طبیعی از جمله باد شدید، تگرگ و سرمازدگی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه تولید انگور، بیان کرد: در حال حاضر این شهرستان قطب تولید انگور در استان است و قطعا استفاده از این روش در افزایش تولیدات آن، کمک شایانی خواهد کرد.
وی گفت: در حال حاضر شهرستان ابهر با هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انگور، قطب تولید این محصول در استان است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521389

مهمترین اخبار ایران و جهان: