نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 10:04

صنعاء: تحرکات نظامی آمریکا و انگلیس در یمن مشکوک است

دولت نجات ملی یمن نسبت به تحرکات نظامی مشکوک آمریکا و انگلیس در استان‌های مختلف این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مجلس شورای دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که آمریکا در حال انجام اقدامات نظامی مشکوک در استان‌های شرقی و جنوبی یمن است.

در این بیانیه آمده است: نقشه‌های استعماری انگلیس و آمریکا و اقدامات مشکوک آنها برای ملت یمن کاملاً آشکار و رسوا شده است و همین مسأله باعث شده حضور تحریک آمیز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در یمن تبدیل به یک هدف مشروع برای نیروهای مسلح این کشور و ملت آزاده یمن شود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اقدامات خصمانه آمریکا همزمان با ورود تعدادی از ناوهای انگلیسی و آمریکایی به دریای سرخ نشان دهنده نقشه‌های استعماری آنها برای ممانعت از تحقق صلح در یمن و تداوم محاصره این کشور در راستای اهداف خاص آنها در منطقه است.

در این بیانیه تصریح شده است: این تحرکات مشکوک آمریکا شک و تردیدها را نسبت به تلاش‌های واشنگتن برای تحقق منویات خود و تحمیل کردن دیکته‌های آمریکا به ملت یمن، از بین می‌برد. حضور آشکار نظامیان آمریکایی به صورت علنی در تعدادی از مراکز آموزشی استان حضرموت نقض حاکمیت یمن به شمار می‌رود.

مجلس شورای یمن سکوت مشکوک سازمان ملل و شورای امنیت و صدور بیانیه‌هایی در حمایت از آمریکا و انگلیس و مشروع جلوه دادن تجاوز به یمن را محکوم کرد.

علی القحوم یکی از اعضای ارشد جنبش انصار الله یمن نیز روز گذشته درباره حضور نظامی آمریکا در کشورش هشدار داد.

وی تاکید کرد که حضور نظامی مستقیم آمریکا در یمن، بیانگر مقاصد توطئه آمیز واشنگتن و متحدانش و آماده سازی آنها برای آغاز مرحله جدیدی از تنش‌های نظامی در یمن است. نیروهای آمریکایی با هدف ایجاد موازنه بین عربستان و امارات و جلوگیری از برخورد دو طرف، در یمن حضور یافته‌اند.

این عضو ارشد جنبش انصار الله ادامه داد: هدف اصلی آمریکا، انگلیس و فرانسه از تأسیس پایگاه‌های نظامی در حضرموت، شبوه، المهره، باب المندب و سقطری، حضور مستقیم نظامی و ماندگاری دائم این کشورها در یمن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482501

مهمترین اخبار ایران و جهان: