نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 20:25

رونمایی از ۳ محصول فناورانه در سمنان

سمنان- مراسم رونمایی از سه محصول فناورانه و دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان سمنان با حضور وزیر کشور همزمان با واپسین روز هفته دولت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم غروب پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان مرکز تحقیق و توسعه و دبیرخانه علمی قطب دامپروری جهاد دانشگاهی را افتتاح و در مراسم رونمایی از سه محصول دانش بنیان و فناورانه شرکت کرد.

علی منصفی راد رئیس جهاد دانشگاهی سمنان درباره این محصولات بیان کرد: سه محصول فناورانه و دانش بنیان از تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشگران جهاد دانشگاهی سمنان امروز با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این رونمایی در حاشیه بازدید وزیر کشور از نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های فناورانه و دانش بنیان جهاد دانشگاهی سمنان صورت گرفت، بیان کرد: کود گرانل آهسته رهش، حاوی ترکیبات مغذی و کانی‌های معدنی برای اصلاح بستر و کاهش شوری خاک نخستین محصولی بود که مورد رونمایی قرار گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی سمنان از رونمایی مالچ معدنی زیست سازگار با محیط زیست به منظور تثبیت خاک و کنترل ریزگرد با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد و بیان کرد: استفاده از این محصول به واسطه کویری بودن سمنان دارای اهمیت است.

منصفی راد زئوتیمول، افزودنی خوراک دام با خاصیت آنتی بیوتیک ارگانیک را سومین تولیدی دانست که امروز با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

به گزارش مهر، وزیر کشور دو طرح صنعتی دیگر را در استان سمنان افتتاح خواهد کرد و سپس به تهران باز می‌گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479289

مهمترین اخبار ایران و جهان: