نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 13:27

۲۷۰ هزار زائر از خراسان رضوی برای اربعین ثبت‌نام کردند

‌مشهد ـ مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امسال ۲۷۰ هزار زائر از خراسان رضوی در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت نام قطعی داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس خداشناس در خصوص تعداد زائرانی که از خراسان رضوی در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: بیش از ۲۷۸ هزار زائر از خراسان رضوی در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۲۰۸ زائر از مشهد بودند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: همچنین از این تعداد، ۱۷۱ هزار و ۷۰۰ زائر مرد و ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ زائر زن بوده‌اند.

وی تصریح کرد: حدود ۹ هزار و ۳۰۰ زائر از خراسان رضوی مرز هوایی را برای خروج خود از کشور انتخاب کرده بودند.

خداشناس ادامه داد: ۲۱۲ هزار زائر مرز مهران، ۲۱ هزار زائر مرز خسروی، ۱۵ هزار نفر مرز شلمچه، ۸ هزار نفر مرز چذابه، هزار و ۳۰۰ نفر مرز باشماق و ۹۰۰ نفر مرز تمرچین را برای خروج خود از کشور انتخاب کردند. همچنین ۸ هزار و ۹۰۰ زائر نیز مرز مشخصی را برای خروج خود از کشور انتخاب نکرده بودند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: همه این آمارها مربوط به گزارشی است که زائران در سامانه سماح برای ثبت‌نام خود درج کرده‌اند. ممکن است زائران پس از ثبت‌نام از سفر به عراق منصرف شده یا مرز خروج خود از کشور را تغییر داده باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488945

مهمترین اخبار ایران و جهان: