نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 13:19

افتتاح ۱۲۰ اتاق بهداشت در مدارس کردستان

سنندج- مراسم افتتاح ۱۲۰ اتاق بهداشت در سطح مدارس کردستان به صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین خوشگوار روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۲۰ اتاق بهداشت در مدارس کردستان در سنندج اظهار کرد: اتاق بهداشت در مدارس پرجمعیت و همچنین مدارسی که مراقب سلامت دارند راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این اتاق‌ها به امکانات و تجهیزاتی از جمله تخت معاینه، قدسنج، ترازو، میز پانسمان و جعبه کمک‌های اولیه مجهز بوده و اقداماتی از جمله معاینات غربالگری دانش‌آموزان، قد و وزن، ارائه خدمات بهداشتی و کمک‌های اولیه در آن انجام می‌شود.

خوشگوار اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۰۰ اتاق بهداشت در مدارس استان وجود داشت که در سال جاری در یک مرحله ۶۲ اتاق و در این مرحله نیز ۱۲۰ اتاق بهداشت در راه‌اندازی شد و تعداد این اتاق‌ها به ۴۸۲ مورد افزایش یافت.

وی افزود: ایجاد اتاق بهداشت در مدارس از محل اعتبارات سرانه عمومی برنامه‌های استان بوده و در سال تحصیلی جاری برای راه‌اندازی این تعداد اتاق مدارس، ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در حال حاضر ۲۲۰ نفر مراقب سلامت در مدارس کردستان فعالیت دارند.

خوشگوار افزود: هم اکنون نیازمند ۴۰۰ مراقب بهداشت دیگر هستیم و امیدواریم دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برای افزایش تعداد اتاق‌های بهداشت در سطح مدارس، آموزش و پرورش را یاری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926145

مهمترین اخبار ایران و جهان: